Producentem komputerów Vidawa jest wrocławska spółka IQ4 Poland, należąca do Grupy Max. Rebranding jest związany z rozwojem spółki i poszerzeniem portfolio produktów. Vidawa jest na rynku od 2013 r. Zaczynała od jednej linii komputerów dla biznesu. Na początku 2015 r. portfolio poszerzono do czterech linii: Entry – komputery biurowe, Play – dla użytkowników domowych, Pro – stacje graficzne, Mini – minikomputery. W br. według danych IQ4 Poland sprzedaż urządzeń Vidawy wzrosła o ponad 200 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Plan na 2016 r. zakłada, że klienci kupią 20 tys. komputerów tej marki, co oznaczałoby podwojenie wyniku wobec 2015 r. Vidawa jest oferowana wyłącznie poprzez resellerów wrocławskiego dystrybutora. Jak podaje producent, ich liczba rośnie – w br. w porównaniu z ub.r. zwiększyła się o 139 proc. W planach jest uruchomienie programu partnerskiego.

 – Rebranding Vidawy to pierwszy etap wdrożenia nowej strategii firmy. Mamy konkretny plan na rozwój – mówi Krzysztof Krzemiński, pełnomocnik zarządu IQ4 Poland ds. rozwoju marki.