Materiały do druku. Gorzej niż w czarnym scenariuszu
Sprzedaż materiałów eksploatacyjnych w IV kw. ub.r. okazała się znacznie niższa, niż w pesymistycznej prognozie.
Polityki paperless w firmach i urzędach sprawią, że będzie spadać liczba drukowanych stron – uważa Context.
Sprzedaż materiałów eksploatacyjnych w europejskiej dystrybucji mocno się skurczyła w IV kw. 2022 r. – jednostkowo o 18,2 proc. r/r, a wartościowo o 11,4 proc. r/r.
To znacznie gorzej, niż pesymistyczna prognoza Contextu (odpowiednio -9,8 proc. i -6,7 proc.).
Głównym powodem był spadek zapotrzebowania na wkłady atramentowe, które stanowią ponad 80 proc. sprzedaży materiałów eksploatacyjnych w Europie, ale gwałtownie wyhamowała również sprzedaż tonerów.
Butelki z atramentem wielokrotnego użytku zyskują udział w rynku, a zainteresowanie nimi może wzrosnąć w 2023 r. i później, ponieważ są one bardziej ekonomiczne dla konsumentów. Dlatego stają się atrakcyjne w czasach wyższych kosztów utrzymania.
Jak zauważa firma badawcza, modele subskrypcyjne są coraz częściej stosowane. Ponieważ ich główna droga do rynku jest bezpośrednia, ich wartość nie jest ujmowana w danych z kanału dystrybucji.
Średnia liczba drukowanych stron mocno spadła w grudniu ub.r. (o 12 proc. r/r) pomimo powrotu do biura. Wraz z mnożeniem się polityk paperless w sektorze publicznym i prywatnym ten spadek prawdopodobnie będzie kontynuowany – przewiduje Context.
Podobne aktualności
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.
Dołek na rynku urządzeń drukujących
5 największych producentów odnotowało spadek dostaw w IV kw. 2023 r.
Mali i średni resellerzy będą napędzać sprzedaż cyberbezpieczeństwa w 2024 r.
Pod koniec roku odnotowano silny wzrost w dystrybucji na dużych rynkach w Europie.