W nowym rankingu Millward Brown Google wyprzedziło ubiegłorocznego lidera, Apple’a. Wartość marki właściciela internetowej wyszukiwarki zdaniem firmy badawczej w ciągu roku poszybowała w górę o 40 proc., osiągając imponującą wartość 158,8 mld dol. Wartość Apple’a skurczyła się natomiast o 20 proc., do 147,9 mld dol. Nieznacznie niżej niż rok wcześniej wyceniono trzeci na liście IBM (107,5 mld dol.). O trzy pozycje w rankingu awansował natomiast Microsoft, zwiększając wartość swojej marki o 29 proc. (do 90,2 mld dol.).

10 najcenniejszych marek świata według Millward Brown
(wartość w mld dol., zmiana wartości w porównaniu z 2013 r.)

1 Google 158,843  40%
2 Apple 147,880  -20%
3 IBM 107,541  -4%
4 Microsoft 90,185  29%
5 McDonald’s 85,706  -5%
6 Coca-Cola 80,683  3%
7 Visa 79,197  41%
8 AT&T 77,883  3%
9 Marlboro 67,341  -3%
10 Amazon 64,255  41%

Jeśli chodzi o pozostałe firmy IT, na 14. pozycji uplasował się chiński koncern Tencent – warty 53,6 mld dol. (działa m.in. w branży e-commerce, usług internetowych, usług mobilnych), a na 19. SAP (36,4 mld dol.).

Znacznie wzrosła wartość Facebooka (o 68 proc., do 35,7 mld dol., co dało marce 21. miejsce).
Na 45. pozycji sklasyfikowano Oracle (wyceniono jego brand na 20,9 mld dol., o 4 proc. więcej niż rok wcześniej). Niżej znalazło się HP (19,5 mld dol., +19 proc., 49. miejsce) i Cisco (13,7 mld dol., +16 proc., 72. miejsce).

Wartość 100 najcenniejszych marek wyniosła w sumie 2,9 bln dol., o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. To większy wzrost niż w poprzednim sezonie (+7 proc.).