Facebook, Google i Instagram to najpopularniejsze marki IT w Europie – wynika z danych RebootOnline.com, które oparto na analizie z pomocą narzędzi Ahrefs i Google Trends.

Roczna liczba wyszukiwań dla 20 najpopularniejszych marek została podzielona przez liczbę lat, licząc od założenia firmy, co dało decydującą o miejscu na liście standardową roczną liczbę wyszukiwań dla każdej marki.

MiejsceMarkaRok założeniaŚrednia liczba wyszukiwań rocznieStandardowa liczba wyszukiwań rocznie
1Facebook2004371,773,13421,869,008
2Google1998377,319,65416,405,202
3Instagram2010126,858,07811,532,553
5Xiaomi201031,866,2702,896,934
6Dell198470,019,9341,892,431
7Samsung1936112,291,2001,321,073
4Apple197651,206,0201,137,912
8Huawei198736,586,9021,076,085
9Microsoft197529,946,600651,013
10SAP197210,997,784224,445
11Intel196811,260,758212,467
12Cisco19844,572,480123,581
13Oracle19773,653,82583,041
14Linked In20021,036,93257,607
15Adobe198214,973,85831,995
16Tencent1998633,45027,541
17IBM19112,391,19221,738
18Accenture1989616,89419,278
19Sales Force1999113,2505,148
20Baidu2000354,6661,407
Źródło: RebootOnline.com

Wśród sprzętowych brandów na topie jest Xiaomi (nr 4), a za nim Dell i Samsung.

Biorąc pod uwagę rok założenia Xioami (2010) w wyliczeniu marka okazała się 155 proc. popularniejsza wśród europejskich internautów niż Apple oraz wzbudza 345 proc. większe zainteresowanie niż Microsoft.

Kto zyskał w czasach Covid

RebootOnline.com porównał średnie Google Trends dla każdej marki w okresie od marca 2019 do 2020 r. oraz od marca 2020 do 2021, aby ustalić procentowy wzrost, co daje pojęcie o zmianach w zainteresowaniu daną firmą.

Podczas pandemii największą popularność zyskały Apple, a następnie Huawei i Xiaomi. Najbardziej spadło zainteresowanie Google’m, Oracle’m i Microsoftem.

Apple odnotowało największy wzrost popularności w Europie w czasie pandemii – aż o 76 proc. według Google Trends w ciągu ostatniego roku.

Drugie jest, co ciekawe, Huawei, które miniony rok działało pod jarzmem amerykańskich sankcji (71 proc.).

Z drugiej strony marka Google najbardziej straciła na zainteresowaniu (-31 proc.).

Zaskakujące spadki można zaobserwować w przypadku Microsoftu (-15 proc.) i Facebooka (-1 proc.) – mimo że w czasie pandemii zwiększyło się zainteresowanie usługami chmurowymi, zdalną współpracą i aktywność internautów w wirtualnym świecie.

Rzadziej interesowano się również IBM, Cisco, SAP i Samsungiem.

MiejsceMarkaWzrost/spadek wg Google Trends (%)
1Apple76,3
2Huawei71,4
3Xiaomi20
4Baidu17,1
5Dell8,5
6Instagram8,2
7Intel5,1
8Facebook-1,1
9Linked In-1,2
10Sales Force-1,3
11Samsung-2,5
12SAP-6,7
13Adobe-7,9
14Accenture-8,6
15Cisco-10,3
16Tencent-12,3
17IBM-15,1
18Microsoft-15,3
19Oracle-19,3
20Google-30,8
Źródło: RebootOnline.com