W pierwszej dwudziestce rankingu Best Global Brands 2012 (obejmuje 100 pozycji) znalazło się 10 firm z branży informatycznej. Wartość każdej z nich przekracza 18 mld dol. Najwyżej wyceniono Apple’a, którego marka podrożała w ciągu roku o 126 proc., do kwoty 76,56 mld dol. To niewiele ponad 1 mld dol. mniej niż numer 1 całej setki, czyli Coca – Cola.

Oto lista 10 najcenniejszych marek IT według Best Global Brands 2012:

1.    Apple – 76,568 mld dol. – wzrost rok do roku o 126 proc.
2.    IBM – 75,532 mld dol. – 8 proc.
3.    Google – 69,726 mld dol. – 26 proc.
4.    Microsoft – 57,853 mld dol. – minus 2 proc.
5.    Intel – 39,385 mld dol. – 12 proc.
6.    Samsung – 32,893 mld dol. – 40 proc.
7.    Cisco – 27,197 mld dol. – 7 proc.
8.    HP – 26,087 mld dol. – minus 8 proc.
9.    Oracle – 22,126 mld dol. – 28 proc.
10.    Amazon – 18,625 mld dol. – 46 proc.

Pełny ranking można znaleźć tutaj.