Marek Roter z początkiem września br. objął funkcję wiceprezesa i dyrektora sprzedaży w SAP Polska. Tym samym poszerzył skład zarządu firmy, na czele którego od lipca  br. stoi Piotr Ferszka.

Marek Roter  wspólnie z Dorotą Zarembą i Michałem Ciuraszkiewiczem pokieruje zespołem sprzedażowym. Priorytetem nowego wiceprezesa będzie rozwój sprzedaży rozwiązań SAP w kluczowych instytucjach publicznych i spółkach z udziałem Skarbu Państwa, mających istotne znaczenie dla polskiej gospodarki.

Marek Roter ma trzydziestoletnie doświadczenie na stanowiskach związanych ze sprzedażą, zarządzaniem sprzedażą i biznesem w branży IT – pełnił strategiczne funkcje w takich firmach, jak Microsoft czy DXC Technology. Z kolei w Hewlett-Packard jako dyrektor ds. sprzedaży w dziale rozwiązań dla przedsiębiorstw, był odpowiedzialny za współpracę z kluczowymi klientami z sektora publicznego i finansowego. W ostatnim czasie zawodowo związany z T-Systems Polska, odpowiadał za sprzedaż, współdziałał w tworzeniu strategii biznesowej i zmiany w portfolio marki.

Na nowym stanowisku będę wspierał spółki z sektora publicznego w kształtowaniu dalszych kompetencji z obszaru cloud IT i zwiększaniu ich odporności organizacyjnej. Wspólnie z SAP holistycznie patrzymy na transformację polskich przedsiębiorstw” – mówi Marek Roter, wiceprezes i dyrektor sprzedaży SAP Polska.

Marek Roter jest absolwentem Wydziału Podstawowych Problemów Techniki Politechniki Wrocławskiej oraz Szkoły Biznesu (programu pod auspicjami Uniwersytetu stanu Connecticut i Politechniki Wrocławskiej).

Ostatnio przez rok był dyrektorem sprzedaży w T-Systems. Do 2021 r. był dyrektorem zarządzającym DXC Technology w Polsce od 2016 r., gdy spółka ta powstała na bazie działu usług HPE. Wcześniej Marek Roter był m.in. dyrektorem HPE odpowiedzialnym za usługi technologiczne. Z HP/HPE był związany w sumie przez 15 lat, od 1993 r. Od 2004 r. do 2008 r. pracował w Microsofcie, pełniąc m.in. funkcję Country Managera w Polsce (2005 – 2008), był też doradcą w NASK (2009 – 2015).