Menedżer przejął stery spółki w regionie w styczniu br. W marcu Archos ma zaprezentować swoją strategię na polskim rynku. Producent zapowiada, iż zapewni polskim klientom najwyższy poziom obsługi serwisowej.

Marcin Harasim był poprzednio związany z Asbisem, od 2010 r. jako country general manager w Polsce, a w 2014 r. awansował na stanowisko wiceprezesa Asbis Enterprises. W 2015 r. został CEO marek Prestigio i Canyon. Wcześniej był związany z Actionem (2004 – 2010) i Techmeksem (1997 – 2004).

Archos to spółka utworzona w 1988 r. we Francji. W 2008 r. została pierwszym producentem tabletu łączącego się z Internetem, a w 2009 r. – pierwszego tabletu z Androidem.

Obecnie Archos specjalizuje się w tabletach i smartfonach z systemem Android oraz Windows (kompletna oferta 4G), uzupełnionych o klasyczne telefony komórkowe (feature phones). Rozwija także w rozwiązania IoT. Na Mobile World Congress w Barcelonie (22-25 luty 2016 r.) będzie miała miejsce europejska premiera technologii PicoWan. Dzięki urządzeniom z kategorii ‘connected devices’ możliwe jest stworzenie sieci szkieletowej i łączenie ze sobą produktów IoT.  

Archos zapowiada, że wkrótce produkty marki będą dostępne na polskim rynku.

W 2015 r. korporacja wypracowała 158,6 mln euro przychodów, o 20 proc. więcej niż w 2014 r., z tego 114,5 mln euro w Europie. Poza Francją Archos generuje 70 proc. obrotów. Celem ekspansji w br. jest m.in. wschodnia Europa. Producent liczy na przekroczenie 200 mln euro przychodów w 2016 r., co oznaczałoby wzrost sprzedaży o ponad 20 proc. wobec 2015 r.