Małe sale konferencyjne pozwolą zarobić?
Wraz z rosnącą liczbą małych sal konferencyjnych (tzw. huddle rooms) partnerzy mają szansę na zwiększenie sprzedaży rozwiązań odpowiednich dla takich pomieszczeń – twierdzi Polycom.
Huddle room to salka, którą można wyposażyć w rozwiązania audiowizualne dla 5-6 osób. Polycom twierdzi, że w firmach jest obecnie zapotrzebowanie na mniejsze pomieszczenia konferencyjne, bo zdarza się, że duże sale nie są odpowiednio przystosowane bądź są niedostępne dla małych spotkań. Ponadto większość wideokonferencji odbywa się w niewielkim gronie, duże przestrzenie nie są do tego potrzebne. W biurach, gdzie dominują open space'y, małe salki pozwalają na spokojną pracę i swobodną komunikację.
Według badania przeprowadzonego dla producenta dla jednej piątej (21 proc.) brytyjskich pracowników ulubionym miejscem do wykonywania pracy z dowolnego miejsca jest osobiste biuro lub małe salki. Już dwie trzecie pracowników w Wielkiej Brytanii regularnie pracuje z domu. W badaniu Polycomu 25 proc. ankietowanych uważa, iż możliwość pracy z dowolnego miejsca sprawia, że dobrze radzą sobie z pracą.
Według producenta trend popularności hoodle roomów to szansa dla resellerów i integratorów na wyposażanie takich pomieszczeń. Zdają się to potwierdzać dane Frost &Sullivan z 2016 r. – według nich na świecie jest ok. 30 mln małych sal konferencyjnych, a tylko 5 proc. z nich była w ub.r. wyposażona w systemy wideo. Cały rynek urządzeń końcowych do wideokonferencji ma rosnąć według tej analizy średnio o 6,8 proc. rocznie w latach 2015 – 2020, a w ujęciu ilościowym o prawie 26 proc., m.in. z powodu zakupów na wyposażenie małych salek.
Huddle rooms powinny być dźwiękoszczelne i wyposażone w silne łącze światłowodowe lub Wi-Fi. Można w nich zastosować systemy konferencyjne, umożliwiające komunikację w promieniu 360 st. Instalując telefony w małych salkach warto zwrócić uwagę na redukcję szumów. Dobrze jest również wykorzystać możliwość bezprzewodowej współpracy przy dokumentach.
Podobne aktualności
Spadek rynku rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji. Rośnie konkurencja
Popularność konferencji bezprzewodowych (WCF) jest wyzwaniem dla dominacji rozwiązań do bezprzewodowej prezentacji (WPS).
Praca hybrydowa i wideokonferencje pociągną w górę rynek ProAV
"Wzrost w 2024 r. będzie napędzany interaktywnymi wyświetlaczami dotykowymi i poszerzeniem ich możliwości w sektorze korporacyjnym" - uważa analityk.
Przetarg: 7 mln zł za serwis na policji
Komenda Główna przeznaczyła 7 mln zł na serwis pogwarancyjny systemu wideokonferencyjnego. Jest jedna oferta.