Małe polskie firmy nie potrzebują strony internetowej
Prawie połowa małych i średnich firm, które nie mają strony WWW, jest przekonana, że obecność w Internecie nie przyniesie im żadnych korzyści. Ok. 80 proc. sądzi, że poprzez sieć nie pozyskają klientów – wynika z badania OBOP-u dla 1 & 1.
Zgodnie danymi OBOP-u jedna czwarta przedsiębiorców nie mających własnej strony WWW uważa, przyczyniłaby się ona do rozwoju ich biznesu. Prawie połowa (45 proc.) nie widzi żadnych korzyści z obecności w Internecie, a 25 proc. nie wie, ile kosztuje i ile czasu zajmuje stworzenie własnej witryny. Ośmiu na dziesięciu przedsiębiorców sądzi, że przez brak domeny internetowej nie tracą potencjalnych klientów. Zapytani, co skłoniłoby ich do przygotowania własnej strony, przedsiębiorcy w większości odpowiadali: niskie koszty (34 proc.), pomoc ze strony kogoś, kto dałby wskazówki (19 proc.) i dostęp do łatwych w obsłudze programów do tworzenia stron internetowych.
Diametralnie inna jest ocena przydatności strony WWW w firmach, które są już obecne w Internecie. Tylko 6 proc. uważa, że nie odnieśli żadnych korzyści, natomiast 70 proc. twierdzi, że mając stronę internetową łatwiej dotrzeć do nowych klientów i utrzymać kontakt z dotychczasowymi (45 proc). Wśród zalet wymieniają zwiększenie widoczności marki (78 proc.) oraz wzrost znajomości firmy i jej oferty (67 proc.). Spora grupa przedsiębiorców planuje rozbudowę swojej strony WWW (38 proc.) oraz zwiększenie aktywności reklamowej w Internecie (29 proc.). Zdecydowana większość (85 proc.) jest zdania, że wszystkie małe i średnie firmy powinny mieć własną stronę w sieci.
Badanie objęło swoim zasięgiem całą Polskę, zostało zrealizowane w grudniu 2010 i styczniu 2011 r. na reprezentatywnej próbie przedsiębiorstw zatrudniających poniżej 250 pracowników. Badanie zostało przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych CATI (Computer Assisted Telephone Interview).
Podobne aktualności
Konsumenci oszczędzają na smart home, chcą niezawodnego internetu
U prawie połowy ankietowanych osłabł zapał do wdrażania nowych technologii i gadżetów do domu.
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.