Według analityków w 2014 r. przedsiębiorstwa zatrudniające do 100 pracowników zainwestowały w ochronę IT 2,6 mld dol., co odpowiada wartości 28 proc. rynku zabezpieczeń w sektorze enterprise (w 2013 r. było 27 proc.). Dane obejmują wydatki na antywirusy, DLP, szyfrowanie danych, ochronę komunikacji oraz ruchu w sieci. Canalys zwraca uwagę, że małe firmy zwiększyły budżety przeznaczone na bezpieczeństwo, co wynika z rosnącej liczby ataków i zagrożeń. 
 
Wśród drobnych przedsiębiorców największe jest zapotrzebowanie na rozwiązania łatwe do wdrożenia i zastosowania. Analitycy odnotowują popyt na tanie rozwiązania SaaS (oferowane jako usługa). Liderem rynku jest Trend Micro z udziałem 15,6 proc. Zdaniem analityków klientów przekonują proste w działaniu, elastyczne rozwiązania tej marki oraz oferta SaaS. Numerem 2 jest Symantec, dzięki popularności pakietów Norton dla MSP. W porównaniu z ub.r. nieznacznie (o 2 proc.) wzrosła sprzedaż Intel Security, co Canalys wyjaśnia kampanią marketingową, promocjami w kanale partnerkim, a także uruchomieniem sklepu internetowego. Spadła wartość sprzedaży produktów Kaspersky Lab (4,2 proc.), co jest związane z dużą obniżką cen pakietów dla firm tej marki.

 

Najwięksi dostawcy rozwiązań zabezpieczających dla małych firm w 2014 r.

Producent

Sprzedaż (mln dol.)

Trend Micro

413

Symantec

362

Intel Security

361

Kaspersky Lab

117

Pozostali

1394

Źródło: Canalys