Maciej Deka w marcu br. objął stanowisko Senior Channel Manager Huami. Odpowiada za organizację kanału sprzedaży oraz wdrożenie strategii sprzedaży i marketingu na polskim rynku.

Poprzednio od 2011 r. Maciej Deka był związany z HP. Kierował organizacją partnerską w Polsce (jako Commercial Channel Sales Manager, Country Channel Manager). Po podziale korporacji w 2015 r. odpowiadał za biznes druku w HP Inc., a następnie od 2016 r. ponownie przejął zarządzanie współpracą z partnerami jako Country Channel Manager. Przed 2011 r. pracował w Microsofcie (jako Mobile Solutions Manager) oraz w Sony i Orange.

Huami to chińska korporacja, która – jak informuje – jest dostawcą chmurowych usług w obszarze zdrowia i technologii wearables. Powstała w 2013 r. Dostarcza inteligentne opaski i zegarki pod własną marką Amazfit. Jest właścicielem dużej bazy danych biometrycznych i aktywności użytkowników urządzeń noszonych. Firmę łączy strategiczna umowa o współpracy z Xiaomi. Zajmuje się ona projektowaniem i produkcją m.in. inteligentnych opasek i smartwatchy Xiaomi.

 

NTT dystrybutorem

Huami podpisało umowę dystrybucyjną z NTT System. W ofercie znajdą się wszystkie produkty marki Amazfit.

"Rozwiązania typu wearables, a zwłaszcza sprzęt dla aktywnych są sprzedawane w tym samym kanale, co większość  naszej oferty, czyli w szeroko rozumianym kanale IT" – informuje Grzegorz Kurek, Product Manager Wearables w NTT System – "Posiadanie dystrybucji dobrze znanej marki zegarków sportowych jest też dla nas świetną okazją do rozszerzenia sieci sprzedaży o sklepy sportowe" – twierdzi przedstawiciel polskiej firmy.

W 2019 r. Huami dostarczyło na świecie 42,2 mln urządzeń wobec 27,5 mln w 2018 r. Wypracowało 843,9 mln dol. przychodów, o blisko 60 proc. więcej niż w 2018 r. Zysk netto wyniósł 82,6 mln dol (+69 proc.  r/r).