W dniach 13-14 września 2018 roku w Krakowie odbyła się edycja specjalna Mobile Trends Conference for e-commerce. Można było wysłuchać polskich i zagranicznych ekspertów, którzy wypowiadali się pierwszego dnia na temat m-commerce, a drugiego podzielono prezentacje na dwie ścieżki: projektowanie / UX / design oraz marketing / reklama / sprzedaż.

Jak się okazało, uczestników najbardziej zainteresował temat SEO i Google Ads. Prelekcję na ten temat Krzysztofa Marca z Deva Group goście ocenili najwyżej w ankiecie po konferencji. Specjalista wskazał, które elementy sklepu internetowego mają największe znaczenie i jak stworzyć spójną strategię obecności e-firmy w Google.

Na podium znalazły się także dwie prelegentki występujące podczas ścieżki związanej z projektowaniem i UX. Drugie miejsce zajęła Maria Leńczuk z Edisondy, która opowiedziała o badaniach UX dotyczących oczekiwań klientów wobec e-sklepów.

Najbardziej frustrująca dla kupujących okazuje się konieczność zakładania konta oraz wymaganie zbyt szczegółowych informacji w formularzach podczas dokonywania zakupów. Specjalistka radziła, umożliwić zakupy bez logowania i zakładania konta.

Joanna Ostafin (miejsce 3) mówiła o projektowaniu interfejsu dla pokolenia Z. Pokazała, jak w trakcie projektowania plany rozmijają się z rzeczywistością oraz w jaki sposób trzeba wtedy reagować. Jej zdaniem najlepszym sposobem na sprawdzenie oczekiwań nastolatków jest wykorzystanie Facebooka.

Najwyższą ocenę spośród ekspertów występujących pierwszego dnia otrzymał Tomasz Karwatka z grupy Divante. Zaznaczył m. in., że średnio 19 sek. zajmuje załadowanie się strony internetowej na urządzeniu mobilnym. To za długo. Radził, by rozdzielić fron-end i back-end na dwie osobne aplikacje.  

Na drugim miejscu znalazł się Tomasz Woźniak z Future Mind. Podkreślał znaczenie inwestycji w Internet rzeczy i sztuczną inteligencję, które niedługo mogą zawładnąć rynkiem.

Z kolei Jeroen van Geel z Oak&Morrow podpowiadał uczestnikom, jak sprzedać dobry pomysł CEO. Należy go zainteresować potencjalnymi zyskami i zwrotem z inwestycji.

 Kolejna edycja konferencji Mobile Trends odbędzie się w marcu przyszłego roku.