Obroty na polskim rynku e-commerce w ub.r. według eHandel Polska 2012, wyniosły około 23 mld zł. Zwiększa się liczba kupujących z pomocą urządzeń mobilnych i wszystko wskazuje na to, że jest to trwały trend, który powinni uwzględnić resellerzy. Według serwisu KodyRabatowe.pl w branży e-commerce ruch generowany przez smartfony i tablety stanowił w minionym półroczu ok. 9 proc. W naszym kraju działa ok. 1,1 mln tabletów, a 10 proc. użytkowników kupuje online (TNS Polska, „Mobile Life 2013”). Z kolei raport IAB Polska Mobile informuje, że 31 proc. posiadaczy smartfonów kupuje w Internecie (liczba tych urządzeń wyniesie na koniec br. według prognoz ok. 8 mln). 

Według serwisu KodyRabatowe.pl, blisko 73 proc. ruchu w m-commerce generują użytkownicy smartfonów, a 25 proc. – tabletów. Mobilni internauci najbardziej interesują się ubraniami i obuwiem (19,98 proc.), ale na drugim miejscu jest sprzęt RTV i AGD (5,98 proc.), który wyprzedził usługi telekomunikacyjne (2,7 proc.). 

Z danych przytaczanych przez serwis wynika, że z roku na rok obserwuje się większe zainteresowanie klientów zakupami z pomocą urządzeń mobilnych, a rozwój m-commerce w Polsce to kwestia czasu. Wskazują na to trendy na rynkach zachodnich. W Wielkiej Brytanii, która jest liderem m-commerce, ok. 22 proc. odwiedzin sklepów internetowych to ruch kierowany ze smartfonów i tabletów, co stanowi 18 proc. całkowitej sprzedaży (dane Affilliate Window). Według Interactive Media in Retail Group w Wielkiej Brytanii sprzedaż mobilna w 2012 r. wzrosła o 204 proc.

Liczba polskich m-konsumentów jest mniejsza niż na rynkach rozwiniętych – wynosi 16 proc. (raport Gemius i eCommerce Polska) lub tylko 8 proc. (Marketing Mobilny 2012), co wskazuje na spory potencjał wzrostu liczby internautów i sprzedaży w m-commerce.