Mix miał w szczytowym okresie ponad 200 sklepów, a Avans – ponad 250. Dla porównania Media Expert ma obecnie ponad 320 placówek, Neonet – ponad 270, RTV Euro AGD – ponad 200, a Media Saturn – ponad 70.

Według gazeta.pl w Internecie działa obecnie ok. 80 sklepów RTV/AGD, z tego tylko kilka posiada własne magazyny. Pozostałe pełnią rolę pośrednika między dystrybutorem a klientem, sprzedając z minimalną marżą. Tacy przedsiębiorcy mają niskie koszty, bo nie utrzymują stoków magazynowych ani sklepów stacjonarnych.

Dla sieci RTV AGD sposobem na możliwość porównywania cen w Internecie, co prowadzi do tego, że najszybciej mogą przebić się najtańsi, jest oferowanie produktów na wyłączność. Nawet drobna zmiana specyfikacji np. pralki pozwala na wprowadzenie do sprzedaży modelu, którego nikt inny nie ma (mimo że jest bardzo podobny do powszechnie dostępnych serii). Dzięki temu przedsiębiorca nie musi obawiać się tańszych konkurentów.

Gazeta informuje także, że branża w grudniu tak kreuje ceny, by marżę zwiększyć o 1-1,5 proc.