Lokalne UC coraz bardziej się zwija
Hostowane i chmurowe rozwiązania do komunkacji i współracy to już ponad trzy czwarte rynku. Lokalne produkty są odwrocie.
Wydatki na chmurowe narzędzia do zintegrowanej komunikacji wzrosły o 18 proc. w II kw. br.
Z nowych danych Synergy Research Group za II kw. br. wynika, że wydatki na narzędzia do zintegrowanej komunikacji (UC) wzrosły o 7 proc. rok do roku, do 12 mld dol.
Wzrost przychodów wynika stąd, że klienci więcej wydają na rozwiązania hostowane i chmurowe – o 18 proc. wobec ub.r., podczas gdy nakłady na produkty on-premise spadły o 18 proc.
Hostowane i chmurowe UC to już ponad trzy czwarte rynku. Największy wzrost odnotowano w wydatkach na SaaS do współpracy zespołowej oraz na konferencje w modelu SaaS i CPaaS (Communications Platform as a Service – usługi komunikacji, jak głos i wideo, dodawane do aplikacji). Z kolei największy udział w chmurowym segmencie UC nadal mają hostowane PBX i UCaaS, hostowane centra kontaktowe i chmurowa poczta elektroniczna.
Trendy na rynku zintegrowanej komunikacji i współpracy
W przypadku produktów on-premise największe udziały w rynku posiadają: telefonia IP, wideokonferencje, e-mail i zarządzanie treścią.
„Już wcześniej obserwowaliśmy migrację na rynku UC z produktów lokalnych do rozwiązań chmurowych. Covid-19 i nagła radykalna zmiana metod pracy przyspieszyła to przejście” – mówi Jeremy Duke, założyciel Synergy Research Group i główny analityk.
„CIO muszą znaleźć sposoby na utrzymanie komunikacji i produktywności w świecie, w którym praca zdalna jest nową normą, a w biurach nie ma wielu osób. To świat, do którego doskonale nadają się rozwiązania hostowane i chmurowe” – twierdzi analityk.
Podobne aktualności
Pojemność hiperskalowych centrów danych podwoi się w ciągu 4 lat
Co roku ruszy 120–130 nowych obiektów. "Wszystkie linie trendu zmierzają ostro w górę" - twierdzi analityk.
AI rozruszała na nowo ogromny rynek chmury
Wydatki na cloud podskoczyły aż o 5,6 mld dol. w jeden kwartał. To największy wzrost, jaki kiedykolwiek odnotowano.
AI przełamuje stagnację wzrostu na rynku chmury
Sekwencyjny wzrost wydatków na chmurę w III kw. br. był najwyższy od 2021 r. Analitycy spodziewają się, że tempo wzrostu utrzyma się na wysokim poziomie w nadchodzących latach.