Z nowych danych Synergy Research Group za II kw. br. wynika, że ​​wydatki na narzędzia do zintegrowanej komunikacji (UC) wzrosły o 7 proc. rok do roku, do 12 mld dol.

Wzrost przychodów wynika stąd, że klienci więcej wydają na rozwiązania hostowane i chmurowe – o 18 proc. wobec ub.r., podczas gdy nakłady na produkty on-premise spadły o 18 proc.

Hostowane i chmurowe UC to już ponad trzy czwarte rynku. Największy wzrost odnotowano w wydatkach na SaaS do współpracy zespołowej oraz na konferencje w modelu SaaS i CPaaS (Communications Platform as a Service – usługi komunikacji, jak głos i wideo, dodawane do aplikacji). Z kolei największy udział w chmurowym segmencie UC nadal mają hostowane PBX i UCaaS, hostowane centra kontaktowe i chmurowa poczta elektroniczna.

Trendy na rynku zintegrowanej komunikacji i współpracy

Źródło: Synergy Research

W przypadku produktów on-premise największe udziały w rynku posiadają: telefonia IP, wideokonferencje, e-mail i zarządzanie treścią.

„Już wcześniej obserwowaliśmy migrację na rynku UC z produktów lokalnych do rozwiązań chmurowych. Covid-19 i nagła radykalna zmiana metod pracy przyspieszyła to przejście” – mówi Jeremy Duke, założyciel Synergy Research Group i główny analityk.

„CIO muszą znaleźć sposoby na utrzymanie komunikacji i produktywności w świecie, w którym praca zdalna jest nową normą, a w biurach nie ma wielu osób. To świat, do którego doskonale nadają się rozwiązania hostowane i chmurowe” – twierdzi analityk.