Samsung znacznie wyprzedził konkurentów na rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości. Dostarczył 4,51 mln gogli VR w 2016 r. – według SuperData Research i Digitimes. Warto jednak pamiętać, że różnica ta wynika po części z tego, że sprzęt innych popularnych marek był dostępny w sprzedaży tylko przez część ub.r. Na 2 miejscu w rankingu jest Sony, które zaoferowało swoje gogle PS VR październiku ub.r. dostarczając w ciągu kilku tygodni 750 tys. szt. Numerem 3 jest HTC (420 tys. szt.). Produkt tej firmy jest dostępny od kwietnia ub.r.

Kolejne pozycje zajęli Google (260 tys. szt.) oraz Oculus, należący do Facebooka (240 tys. szt.).

W porównaniu z tradycyjnymi platformami VR to jednak wciąż mniejszy biznes. W 2016 r. według SuperData Research na gry związane z segmentem VR wydano 2,7 mld dol., podczas gdy na konsole – 6,6 mld dol., a na PC – 35,8 mld dol. Analitycy spodziewają się, że w 2017 r. firmy z dużym doświadczeniem w produkcji sprzętu, jak Sony i HTC, wysuną się na pozycję liderów.