Liderzy sprzętu VR
Jeden producent sprzedał w ub.r. prawie 3 razy więcej urządzeń wirtualnej rzeczywistości, niż jego 4 konkurenci razem wzięci.
Samsung znacznie wyprzedził konkurentów na rynku urządzeń do wirtualnej rzeczywistości. Dostarczył 4,51 mln gogli VR w 2016 r. – według SuperData Research i Digitimes. Warto jednak pamiętać, że różnica ta wynika po części z tego, że sprzęt innych popularnych marek był dostępny w sprzedaży tylko przez część ub.r. Na 2 miejscu w rankingu jest Sony, które zaoferowało swoje gogle PS VR październiku ub.r. dostarczając w ciągu kilku tygodni 750 tys. szt. Numerem 3 jest HTC (420 tys. szt.). Produkt tej firmy jest dostępny od kwietnia ub.r.
Kolejne pozycje zajęli Google (260 tys. szt.) oraz Oculus, należący do Facebooka (240 tys. szt.).
W porównaniu z tradycyjnymi platformami VR to jednak wciąż mniejszy biznes. W 2016 r. według SuperData Research na gry związane z segmentem VR wydano 2,7 mld dol., podczas gdy na konsole – 6,6 mld dol., a na PC – 35,8 mld dol. Analitycy spodziewają się, że w 2017 r. firmy z dużym doświadczeniem w produkcji sprzętu, jak Sony i HTC, wysuną się na pozycję liderów.
Podobne aktualności
Większe zyski dla twórców gier w sklepie HTC
Nowe zasady rozliczeń wchodzą w życie od początku kwietnia br.
Gala CRN: tworzymy historię!
Po raz pierwszy w historii mieliśmy zaszczyt uhonorować Ambasadorów Kodeksu Dobrych Praktyk Partnerskich Branży IT, uroczyście wręczyć Certyfikaty Channel Master 2024 oraz gościć Larry’ego Walsha, założyciela Channelnomics – zasłużonej amerykańskiej agencji badawczej zajmującej się globalnym kanałem sprzedaży IT.