W 2016 r. światowa sprzedaż notebooków dla graczy sięgnęła 4,5 mln szt. – szacuje Digitimes. Największy udział w sprzedaży miał Asus (1,2 mln szt.). Numerem 2 jest MSI (800 – 850 tys. szt.). Czyli obie marki mają 44 – 45 proc. globalnego rynku.

Dla porównania za 2015 r. Digitimes szacował światową sprzedaż notebooków gamingowych na 3,8 – 4 mln szt., w tym Asusa na 1,1 mln szt., a MSI – na 0,9 mln szt. Czyli obaj producenci łącznie mieli wyższy udział niż w 2016 r., tj. 50-53 procentowy.

Popyt na laptopy gamingowe nadal powinien rosnąć. W 2017 r. dwaj liderzy spodziewają się sprzedaży większej o 10 – 15 proc. wobec 2016 r.

Ceny modeli skonstruowanych do gier wideo są znacznie wyższe niż średnia dla rynku przenośnych PC. Obecnie high – endowe urządzenia kosztują ponad 1799 dol., sprzęt ze środkowej półki – 1499 – 1799 dol., a entry – level od 1000 do 1399 dol. Jednak w przypadku modeli z najniższej półki ceny idą w dół. Asus, MSI, Lenovo i HP ostatnio wypuścili na rynek laptopy dla graczy za 799 – 999 dol., z tym że są one przeznaczone na rynek chiński oraz Azji Południowo – Wschodniej.

Źródło: Digitimes