Liderzy rynku laptopów dla graczy
Dwaj producenci mają blisko połowę udziału w sprzedaży notebooków gamingowych.
W 2016 r. światowa sprzedaż notebooków dla graczy sięgnęła 4,5 mln szt. – szacuje Digitimes. Największy udział w sprzedaży miał Asus (1,2 mln szt.). Numerem 2 jest MSI (800 – 850 tys. szt.). Czyli obie marki mają 44 – 45 proc. globalnego rynku.
Dla porównania za 2015 r. Digitimes szacował światową sprzedaż notebooków gamingowych na 3,8 – 4 mln szt., w tym Asusa na 1,1 mln szt., a MSI – na 0,9 mln szt. Czyli obaj producenci łącznie mieli wyższy udział niż w 2016 r., tj. 50-53 procentowy.
Popyt na laptopy gamingowe nadal powinien rosnąć. W 2017 r. dwaj liderzy spodziewają się sprzedaży większej o 10 – 15 proc. wobec 2016 r.
Ceny modeli skonstruowanych do gier wideo są znacznie wyższe niż średnia dla rynku przenośnych PC. Obecnie high – endowe urządzenia kosztują ponad 1799 dol., sprzęt ze środkowej półki – 1499 – 1799 dol., a entry – level od 1000 do 1399 dol. Jednak w przypadku modeli z najniższej półki ceny idą w dół. Asus, MSI, Lenovo i HP ostatnio wypuścili na rynek laptopy dla graczy za 799 – 999 dol., z tym że są one przeznaczone na rynek chiński oraz Azji Południowo – Wschodniej.
Źródło: Digitimes
Podobne aktualności
Ceny monitorów do gier będą spadać, a PC rosnąć
Sprzedaż wyświetlaczy i komputerów dla graczy pójdzie w górę w 2024 roku.
Polski producent gier zwolni 10 proc. załogi
"Podjęto trudną decyzję", "aby zachować siłę i stabilność biznesową" - uzasadnia prezes.