Liderzy i maruderzy kanału sprzedaży
12 producentów najlepiej współpracuje z resellerami i inwestuje w kanał sprzedaży - wynika z badania Canalys. Jednak większe grono oceniono niżej, zwłaszcza 3 firmy.
W 2019 r. 12 producentów osiągnęło mistrzowski poziom w kanale sprzedaży w regionie EMEA – ustalił Canalys. W kolejności alfabetycznej są to: APC by Schneider Electric, Cisco, Fortinet, Fujitsu, HP, Kaspersky, Lenovo, NetApp, Nutanix, Palo Alto, Trend Micro i Veeam.
"Czempionów", tak jak i pozostałych vendorów w "EMEA Channel Leadership Matrix", wybrano na podstawie ocen resellerów i analityków. Ci najlepsi są postrzegani pozytywnie przez firmy z kanału sprzedaży, a zdaniem ekspertów Canalys zwiększają sprzedaż pośrednią oraz inwestycje we współpracę z partnerami.
W ankietach partnerzy oceniali producentów w oparciu o 10 kryteriów, jak łatwość współpracy, jej rentowność, wsparcie, marketing. Z kolei analitycy Canalys brali pod lupę strategię producenta w kanale sprzedaży, inwestycje, realizację strategii i planowane inicjatywy.
Spośród mistrzów na najwyższą pozycję wspiął się Kaspersky, a za nim uplasował się Nutanix. Firmy te mają zarówno wysokie notowania u ankietowanych partnerów, jak i zdaniem ekspertów poczyniły największe postępy we współpracy i zaangażowaniu w kanale sprzedaży.
Warto odnotować, że status liderów utrzymało w porównaniu z 2018 r. 7 firm: Fortinet, Fujitsu, HP, Lenovo i NetApp, Palo Alto i Veeam. Według Canalys to wyjątkowe osiągnięcie, bo oznacza, że firmy już mocno zaangażowane w kanale sprzedaży jeszcze bardziej zwiększyły swoje inwestycje.
W sumie w tegorocznym Canalys EMEA Channel Leadership Matrix sklasyfikowano 25 producentów w 4 kategoriach
Źródło: Canalys "EMEA Channel Leadership Matrix"
13 firm ma co poprawić
W oparciu o wyniki opisanych ankiet i analizę ekspertów Canalys sklasyfikowano także pozostałe firmy w "EMEA Channel Leadership Matrix".
Do nieco niższej kategorii: "Contenders" (pretendenci) zaliczono AWS, Dell EMC, HPE i Junipera. Tych dostawców wysoko cenią partnerzy, albo firmy te poczyniły duże inwestycje w kanale sprzedaży według analityków, jednak w ich przypadku zadowolenie resellerów i integratorów ze współpracy jest mniejsze niż przed rokiem. Trzy pierwsze wymienione firmy w zeszłym roku były "czempionami".
W kategorii "Growers", czyli producentów z niskimi ocenami partnerów, ale zdaniem analityków czyniących postępy w inwestycjach w kanale sprzedaży, znaleźli się: Apple, Huawei, IBM, Microsoft i VMware.
Najsłabiej wypadli "maruderzy" ("Stragglers"), którzy nie dość, że mają niskie notowania u resellerów i integratorów, to jeszcze w ciągu minionego roku nie poprawiły się one albo wręcz spadły. Według Canalys w "ogonie" zestawienia są: Citrix, McAfee, Oracle i Symantec.
Aby znaleźć się w "matriksie", wymagana była odpowiednia liczba ocen partnerów, stąd dane obejmują światowych producentów.
Podobne aktualności
Rok 2024 dobrze rozpoczął się na rynku PC
"W nadchodzących kwartałach rynek będzie rósł w siłę" - taką dobrą wiadomość dla branży ma analityk.
PC z AI osiągną 40 proc. udziału w rynku w 2025 r.
Nowy rodzaj urządzeń zapewni partnerom znaczny wzrost - twierdzą analitycy.
Wydatki na infrastrukturę chmurową wzrosną o 20 proc. w 2024 r.
„W miarę ewolucji sztucznej inteligencji dostawcy rozwiązań badają możliwości integracji, wykraczające poza oferty vendorów" - twierdzi ekspert.