„Liczby te wyglądają wspaniale, ale oczekiwaliśmy od rynku jeszcze więcej”
Analitycy prognozują, co będzie dalej z rynkiem urządzeń do wideokonferencji.
Najważniejsze dla firm w rozwiązaniach konferencyjnych są prywatność, bezpieczeństwo i łatwość użytkowania – wynika z danych.
Rynek sprzętu do wideokonferencji będzie rósł co roku o średnio 19 proc., biorąc pod uwagę lata 2021-2026 – prognozuje Futuresource Consulting. Przy czym większość wzrostu będzie pochodzić z urządzeń peryferyjnych do konferencji w chmurze oraz z hubów instalowanych w pokojach, a także z wyświetlaczy do pracy zespołowej.
W 2021 r. sprzedaż urządzeń wideokonferencyjnych w ujęciu ilościowym zwiększyła się o 21 proc. r/r, do 3,3 mln szt. Przychody okazały się natomiast wyższe o 15 proc., osiągając 5,6 mld dol. – ustalił Futuresource Consulting.
„Liczby te wyglądają wspaniale, ale oczekiwaliśmy od rynku jeszcze więcej” – przyznaje Alistair Johnston, szef ds. rozwiązań do współpracy w Futuresource Consulting.
Jak zauważa, początkowo wiele firm miało nadzieję, że praca zdalna i hybrydowa to zjawisko tymczasowe, ale w 2021 r. dla tysięcy przedsiębiorstw stała się strategią długoterminową.
„W rezultacie pojawiły się rozwiązania, które są znacznie bardziej opłacalne, a ich popularność wzrosła szybciej niż produktów z wyższej półki. Rok 2021 stał się czasem elastyczności i współpracy, bez kompromisów w zakresie bezpieczeństwa i nadwyrężania budżetów. Teraz, gdy rośnie obłożenie biur, firmy i inne organizacje inwestują w długoterminowe rozwiązania problemów komunikacji i współpracy na odległość i na dużą skalę” – mówi ekspert.
Jak zauważają analitycy, rynek charakteryzuje się obecnie dużą różnorodnością, oferując produkty od tanich rozwiązań opartych na chmurze, po wyspecjalizowane pakiety telepresence. Większość rynku podąża natomiast za potentatami konferencji w chmurze, jak Zoom, Google i Microsoft.
Trzy rzeczy, których chcą klienci biznesowi
Najważniejsze dla firm w rozwiązaniach konferencyjnych są prywatność i bezpieczeństwo, a także łatwość użytkowania – informuje Alistair Johnson.
Odnotowuje duże zapotrzebowanie na możliwość natychmiastowego udostępnienia pokoju zarówno pracownikom w biurze, jak i zdalnym. Urządzenia peryferyjne do konferencji w chmurze stały się fundamentalną częścią strategii, łącząc platformy UC&C i sprzęt w celu ułatwienia komunikacji wideo i utrzymania współpracy.
Podobne aktualności
Praca hybrydowa i wideokonferencje pociągną w górę rynek ProAV
"Wzrost w 2024 r. będzie napędzany interaktywnymi wyświetlaczami dotykowymi i poszerzeniem ich możliwości w sektorze korporacyjnym" - uważa analityk.
E-sport podciągnie w górę rynek Pro AV
Wydatki na profesjonalne systemy AV w 2022 r. wciąż były niższe niż przed pandemią. Szansą na dodatkowe wpływy dla firm z branży jest e-sport.
Sprzedaż HDD o ponad 10 proc. w dół
Ożywienie rynku nie jest oczekiwane co najmniej do końca 2023 r.