LG planuje wejść na rynek chłodzenia centrów danych, aby monetyzować zapotrzebowanie związane z rozwojem obciążeń AI – podaje The Register. Zapowiedź padła na forum inwestorów firmy w Seulu.

Koncern ma już doświadczenie i technologie w biznesie zarządzania ciepłem – dostarcza systemy ogrzewania i wentylacji (HVAC) dla dużych budynków. W ciągu 3 lat sprzedaż systemów chłodzenia LG wzrosła o 15 proc. Gigant zamierza zaoferować operatorom centrów danych produkty na bazie już działających technologii, jak też przygotować nowe rozwiązania, m.in. do chłodzenia cieczą, które są szybko rosnącym rynkiem.

LG planuje ekspansję na nowe rynki w ramach strategii, która zakłada wyjście poza biznes elektroniki i AGD oraz rozwój w segmentach związanych z AI, robotyką i połączonymi urządzeniami. Zamierza też coraz większe przychody osiągać z subskrypcji.

W II kw. 2024 r. LG Electronics zwiększyło przychody o 8,5 proc. r/r. Wyniosły w przeliczeniu ok. 16 mld dol. Zysk operacyjny zwiększył się o 61 proc., do ok. 0,9 mld dol.

W tym biznes AGD, Air Solutions i komponentów samochodowych łącznie osiągnął 8,5 mld dol. (+8,2 proc. r/r).