Zysk operacyjny LG Electronics w II kw. br. spadł o 15,4 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. – według wstępnych danych. W przeliczeniu wyniósł ok. 550 mln dol. Przychody wzrosły o 4,1 proc., do ok. 13,2 mld dol.

Powodem mniejszych profitów jest prawdopodobnie spowolnienie sprzedaży telewizorów OLED i biznes mobilny, który jest na minusie od kilku lat. W minionym roku finansowym miał ok. 670 mln dol. straty operacyjnej. Analityk szacuje, że dołek w II kw. br. w segmencie mobilnym LG wyniesie ok. 170 mln dol.

Zysk netto całej korporacji w roku 2018 spadł o 21 proc. wobec 2017 r., przy podobnych obrotach jak rok wcześniej (ok. 52 mld dol.). Natomiast dział B2B, do którego należy m.in. biznes wyświetlaczy wielkoformatowych, osiągnął ok. 2 mld dol. sprzedaży, nieznacznie więcej niż rok wcześniej, zwiększając zysk operacyjny o 10 proc. r/r, do ok. 140 mln dol.

LG zapowiedziało rozwój własnych czipów z rozwiązaniami sztucznej inteligencji, przeznaczonych do urządzeń smart home, oraz technologii 5G łączącej domowe sprzęty.

W minionym tygodniu Samsung poinformował, że według wstępnych danych zysk operacyjny firmy zmniejszył się o 56 proc. w II kw. 2019 r.