Pandemia mocno dała się we znaki LG. W II kw. br. przychody koreańskiego koncernu były niższe o 17,9 proc. niż przed rokiem, osiągając 10,51 mld dol. Zysk operacyjny zmniejszył się o 24 proc., do 405,7 mld dol.

Cztery z pięciu głównych dywizji korporacji zakończyły kwartał na sporym minusie. Spadek nie ominął segmentu Business Solutions (-12,6 proc., 1,07 mld dol. przychodów), aczkolwiek w porównaniu z resztą działów LG poradził on sobie nieźle (głębsze spadki odnotowano w segmencie motoryzacyjnym, domowej rozrywki i AGD). Segment biznesowy wypracował zysk (80,5 mln dol.), choć był on mniejszy niż rok wcześniej.

LG informuje, że koncentruje się na zwiększaniu sprzedaży produktów digital signage z segmentu premium. Ponadto chce poszerzać udziały w rynkach pracy zdalnej i nauczania na odległość, a także zwiększyć konkurencyjność na rynku modułów słonecznych.

W biznesie mobilnym sprzedaż wzrosła o 31 proc., do 1,07 mld dol., dział miał jednak 169 mln dol. straty. Sprzedaż zwiększyła się według firmy po poluzowaniu lockdownu, a strata była niższa niż w I kw. br. dzięki kontroli kosztów i poprawie efektywności marketingu. W ocenie firmy rynek smartfonów ma już najcięższe chwile za sobą i w III kw. br. można spodziewać się poprawy rentowności.