Lenovo zamyka jeden ze swoich biznesów
Działa od 3 lat.

Lenovo wprowadziło gamingowe smartfony w 2020 r.
Lenovo wycofuje się z oferty smartfonów dla graczy pod marką Legion. Firma wyjaśnia tę decyzję „szerszą transformacją biznesową i konsolidacją portfolio gamingowego” – w oświadczeniu dla serwisu Android Authority. Zapewnia o dalszym zaangażowaniu w kategorię produktów dla graczy. Deklaruje „skupianie się na obszarach, w których może przynieść największą wartość globalnej społeczności graczy”.
Informacja o końcu smartfonów gamingowych Lenovo pojawia się wkrótce po zapowiedzi o wprowadzeniu nowej marki dla graczy: Lenovo LOQ, obejmującej laptopy i komputery stacjonarne. Oferta nowego brandu oraz marki gamingowej Lenovo Legion będzie się uzupełniać.
Nieoficjalnie zespół zajmujący się smartfonami Legion liczył ok. 100 osób. Niekoniecznie jednak zamknięcie tego biznesu oznacza dla nich zwolnienia.
Swoją drogą na początku roku Xiaomi zwolniło ok. 80 proc. zespołu marki smartfonów gamingowych Black Shark. O jej przejęciu rozmawiał chiński koncern internetowy Tencent, jednak zrezygnował, gdy zobaczył jak wygląda struktura i finanse tego biznesu.
Smartfony dla graczy mają gamingową wersję Androida, diody RGB, wydajne podzespoły i chłodzenie. Jednak stagnację tego segmentu rynku powoduje to, że brakuje gier, które przekonałyby znaczącą grupę entuzjastów do zakupu tych urządzeń.
Podobne aktualności
Zarządzanie mobilnością w firmach. Ten rynek czeka duża przyszłość
Wydatki przedsiębiorstw na te usługi mają rosnąć o 24 proc. rocznie aż do 2030 r.
Ożywienie na rynku smartfonów. Oto główny czynnik
Analitycy wskazują, dlaczego zwiększy się sprzedaż smartfonów w kolejnych latach.
Dlaczego polscy klienci kupują odnawiane smartfony? Jest kilka powodów
„Na naszych oczach rodzi się nowy rodzaj konsumenta” – twierdzi dyrektor.