Informacje o możliwym przejęciu mają pochodzić z firm z łańcucha dostaw. Ich przedstawiciele utrzymują, że Lenovo zamierza poszerzyć swoje kompetencje w zakresie komputerów przenośnych dla graczy, a przyłączenie biznesu prowadzonego przez MSI jest najszybszą drogą do tego celu. Według Digitimes tajwański producent nie odrzucił oferty, trwają rozmowy.

MSI należy do najważniejszych firm na rynku notebooków gamingowych. Sukces firmy zachęcił pozostałych producentów, jak Acer, Asus i Toshiba do rozwoju własnych modeli dla graczy. Silną pozycję miał od dłuższego czasu Alienware, marka należąca do Della. Podczas gdy popyt na zwykłe notebooki słabnie, a ceny spadają, sprzedaż komputerów przenośnych dla graczy i akcesoriów rośnie, generując wyższe zyski na każdym modelu niż w przypadku tanich laptopów konsumenckich. Z drugiej strony na rynku postępuje konsolidacja. Pięciu największych graczy generuje już 2/3 światowej sprzedaży laptopów.

Zdaniem niektórych obserwatorów MSI spodziewa się rosnącej presji ze strony największych koncernów, więc sprzedaż działu laptopów teraz, gdy firma ma na tym rynku jeszcze silną pozycję, nie byłaby złym posunięciem. Tajwański producent może skoncentrować się wówczas na komponentach.