Nowy dyrektor będzie odpowiedzialny za sprzedaż smartfonów marek Lenovo i Motorola oraz wearables w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, jak również nadzór nad realizacją strategii biznesowej, nad działaniami handlowymi i marketingowymi.

Oliver Ebel poprzednio był wiceprezesem i dyrektorem generalnym Lenovo w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki (MEA), gdzie nadzorował całą działalność firmy. Odpowiadał również za opracowanie strategii działów PC, smartfonów, tabletów i serwerów. Za jego kadencji Lenovo odnotowało spory wzrost w regionie – zajęło 2. miejsce na rynku komputerów i 1. miejsce pod względem konsumenckich PC. W ciągu niecałych dwóch lat smartfony Lenovo weszły na rynki 24 krajów.
 
Oliver Ebel ma ponad 18-letnie doświadczenie w branży ITC. Był m.in. dyrektorem generalnym Lenovo w regionie Europy Środkowej i Wschodniej (w latach 2009 – 2011), a także dyrektorem ds. relacji handlowych w Niemczech i Austrii.