Fabio Capocchi objął stanowisko dyrektora generalnego Mobile Business Group (MBG) Lenovo w regionie EMEA. Jego zadaniem jest utrzymanie wysokiego tempa wzrostu sprzedaży EMEA MBG po roku 2021/2022. Według producenta region EMEA nabrał kluczowego znaczenia dla Motoroli.

Motorola po zeszłorocznej restrukturyzacji wchodzi w skład Intelligent Devices Group Lenovo. Jest to globalny dział obejmujący jednostki PC and Smart Devices oraz Mobile Business Group. W IV kw. 2021 r. w ujęciu światowym Lenovo zwiększyło sprzedaż smartfonów o 46 proc. r/r.

Fabio Capocchi jest następcą Francois LaFlamme, który kierował regionem EMEA Motoroli od września 2019 r. LaFlamme pozostaje w tym dziale i będzie pełnić rolę globalnego dyrektora ds. marketingu i lidera ds. strategii Motoroli.

Fabio Capocchi pracował ostatnio w Hiszpanii, gdzie kierował zespołem ds. produktów i marketingu Lenovo na Półwyspie Iberyjskim. Według firmy jego dokonania odegrały decydującą rolę w umocnieniu się producenta na czołowej pozycji w segmencie PC oraz uzyskaniu rekordowego udziału na rynku monitorów i tabletów z systemem Android.

Przed przejściem do Lenovo Fabio Capocchi zajmował różne stanowiska w europejskich oddziałach Epsona i Asusa, w których odpowiadał za rozwój biznesu, zarządzanie produktami oraz sprzedaż i marketing.