Tablet Microsoft Surface jeszcze nie pojawił się na rynku, a już budzi spore emocje nie tylko u klientów, lecz także wśród producentów. Tym razem głos zabrał CEO Lenovo, Yang Yuanqing.

– Nie podoba nam się to, że Microsoft będzie sprzedawał sprzęt – stwierdził bez ogródek szef chińskiej firmy – Ale nie mamy powodów się go obawiać. Microsoft jest tylko jednym z wielu naszych konkurentów.

Yang Yuanqing dał do zrozumienia, że koncern z Redmond nie będzie dla jego firmy groźnym rywalem. – Jest dobry jako producent oprogramowania, ale raczej nie zaoferuje najlepszego sprzętu na świecie – stwierdził szef Lenovo – My mamy o wiele lepsze urządzenia.

Łagodząc nieco ton wypowiedzi menedżer podkreślił, że mimo iż koncerny zajęły konkurencyjne pozycje na rynku sprzętu, Microsoft nadal pozostaje strategicznym partnerem. – Liczmy na sukces Windows 8, dlatego wykorzystamy premierę systemu, by wprowadzić nasze nowe produkty – zapowiedział Yuanqing.

Nie jest to pierwsza opinia partnera OEM Microsoftu na temat Surface’a. Niedawno dyrektor generalny Acera, JT Wang, nie krył niezadowolenia z decyzji koncernu z Redmond. Apelował, aby Microsoft ją przemyślał. Sugerował nawet, że Acer może sobie poszukać innego partnera od oprogramowania.

Surface wejdzie do sprzedaży w IV kw. 2012 r., wyposażony w Windows 8 i Windows RT. Od niedawna mówi się nieoficjalnie, że model z RT (system dla procesorów ARM) będzie kosztować 199 dol. Oznaczałoby to, że Microsoft rzuca wyzwanie Google i jego urządzeniu Nexus 7 oraz Amazonowi, dostawcy tabletu Kindle Fire.