W IV kw. ub.r. (III kw. finansowy spółki) zysk koncernu stopniał o 4,6 proc., do 253 mln dol., ale i tak był dużo wyższy niż oczekiwali analitycy (średnio 182,4 mln dol.). Większe od spodziewanych okazały się także przychody Lenovo w minionym kwartale – zwiększyły się o 31 proc. do 14,1 mld dol. Prognozy mówiły o 13,5 mld dol. Obroty korporacji wzrosły głównie dzięki przejęciu Motoroli Mobility i działu serwerów x86 od IBM. Od minionego kwartału są one uwzględniane w bilansie spółki. Oba nowe biznesy pokazały dobre wyniki.

Dzięki zmianom dział Enterprise Lenovo osiągnął 1,2 mld dol. przychodów, z tego blisko miliard – 986 mln dol. – to wartość sprzedaży przejętego od IBM działu serwerów x86. Serwery, które Lenovo miało już wcześniej, dołożyły do tego bilansu 1,2 mln dol. Wynik operacyjny był dodatni, natomiast zysk brutto z uwzględnieniem obciążeń związanych z przejęciami był ujemny (-42 mln dol.). Łączna sprzedaż serwerów ThinkServer i System x zapewniła Lenovo 3 pozycję na świecie i udział w rynku na poziomie 10,4 proc. Koncern w ciągu roku chce zwiększyć sprzedaż w dziale serwerów w imponującej skali – do 5 mld dol. – oraz osiągnąć wyższe marże niż na komputerach (w bilansie całej spółki średnia marża brutto wyniosła w IV kw. ub.r. 14,9 proc.).

Z kolei dział mobilny Lenovo (smartfony i tablety) zwiększył sprzedaż o 118 proc., do 3,4 mld dol., z tego 1,9 mld dol. wniosła Motorola. Sprzedaż ilościowa smartfonów wzrosła dwukrotnie do 10 mln szt., a udział Lenovo łącznie z Motorolą w światowym rynku wzrósł do 6,6 proc. (o 78 proc. rok do roku). Biznes mobilny Lenovo na razie jest na minusie. Zyski ma przynieść w ciągu 4 – 6 kwartałów. Motorola jest pozycjonowana jako marka z wyższej półki, która będzie konkurować z Apple’m i Samsungiem. 
 
– Już w pierwszym kwartale integracji obie kupione organizacje osiągnęły dobre wyniki. Z pewnością będą naszymi motorami wzrostu – skomentował Yuanqing Yang, prezes i CEO Lenovo.

Wskutek przejęć Motoroli i serwerów IBM udział biznesu komputerowego w sprzedaży Lenovo zmniejszył się z 81 proc. w IV kw. 2013 r. do 65 proc. w IV kw. 2014 r. i wyniósł 9,2 mld dol. Zysk był rekordowy – 494 mln dol. Producent dostarczył 16 mln komputerów, o 4,9 proc. więcej niż rok wcześniej.

Przychody Lenovo w regionie EMEA w IV kw. ub.r. wyniosły 4 mld dol., o 40 proc. więcej w porównaniu rok do roku. Marża operacyjna zwiększyła się o 1,2 pkt do 3 proc.