Lenovo dostarczyło więcej notebooków, spadek HP i Della
Dostawy notebooków wzrosły o 10 proc.

Odnotowano odbicie po dołku na początku roku.
Dostawy notebooków pięciu największych marek (za wyjątkiem Apple’a) zwiększyły się w sumie o ponad 10 proc. w lutym br. w porównaniu ze styczniem br. – ustalił Digitimes Research. To po części efekt niskiej bazy, gdy w pierwszym miesiącu roku wysyłki zjechały o blisko 50 proc. r/r oraz o 29 proc. m/m (wobec grudniu ub.r.). Jednak wzrost w lutym br. wynika też z tego, że więcej urządzeń dowieziono na rynek w celu uzupełnienia zapasów w retailu.
Lenovo powróciło na pozycję nr 1 (w styczniu br. liderem wysyłek było HP), korzystając z uzupełniania zapasów notebooków przez sprzedawców detalicznych w Chinach – informuje Digitimes Research.
Z kolei dostawy HP okazały się w nieznacznie niższe niż w styczniu br. ze względu na znaczny spadek sprzedaży tanich modeli na dojrzałych rynkach.
Także Dell w lutym br. odnotował dołek wobec stycznia br., jednak zamówienia na sprzęt tej marki w sektorze przedsiębiorstw raczej unikną już większego spadku w kolejnych miesiącach.
TrendForce na początku br. przewidywał, że w I kw. 2023 r. globalne dostawy notebooków z firm ODM zmniejszą się o 10 proc. wobec IV kw. 2022 r.
Podobne aktualności
Polacy chcą wyrzucać (niesprawne) laptopy przez okno
Aż 44 proc. pracujących na przenośnych PC twierdzi, że urządzenia nie spełniają ich oczekiwań.
Dell: spadek sprzedaży o 20 proc. Osłabł popyt na PC i infrastrukturę
"Klienci zachowują ostrożność w wydatkach na IT" - twierdzi Co-COO Della.
Sprzedaż HP zanurkowała o 22 proc. Jednak zysk wzrósł
„To co nas naprawdę ekscytuje, to znacznie większa szansa, którą widzimy" - mówi CEO i wyjaśnia o co chodzi.