Według serwisu w listopadzie i grudniu br. odsetek osób, które zdecydowały się na kupno laptopa przez Internet wyniósł 68,4 proc., wobec 31,6 proc. klientów preferujących tablet. Dane nie uwzględniają jednak sklepów stacjonarnych, gdzie – zdaniem Kamila Brożka, Polish Market Managera portalu kodyrabatowe.pl – sprzedaż tabletów, szczególnie tych z niższej półki, może być wyższa dzięki promocjom w dyskontach.

Według kodyrabatowe.pl wpływ na wciąż dużą popularność laptopów może mieć fakt, że to urządzenie kojarzy się z celami edukacyjnymi, przez co jest traktowane jako znacznie bardziej praktyczny prezent. Natomiast tablet coraz częściej zyskuje miano prezentu komunijnego. Wskazuje na to duża sprzedaż tych urządzeń w kwietniu i maju.

Niewykluczone jednak, że podczas następnych świąt wynik nie będzie już tak korzystny dla producentów laptopów. Według kodyrabatowe.pl dobrym punktem odniesienia jest rynek brytyjski, który najszybciej w Europie przyswaja technologiczne nowości, a wiele trendów widocznych dzisiaj w Polsce miało swoje źródło na Wyspach.

– Dynamika sprzedaży tabletów w Wielkiej Brytanii jest bardzo duża. Dane mówią o ponad 17 milionach sprzedanych urządzeń, co oznacza, że tablet ma co czwarty pełnoletni Brytyjczyk – zauważa Aga Marchewka UK Market Specialist portalu voucherful.co.uk, dodając, że według najnowszych prognoz po okresie świątecznym liczba ta wzrośnie do ponad 20 milionów.

Inaczej wygląda również struktura wiekowa użytkowników tabletów w Wielkiej Brytanii. Co trzecia osoba ma ponad 55 lat, a użytkownicy w wieku 18-24 stanowią tylko 7 procent. Tymczasem w Polsce posiadacz tabletu nadal kojarzy się z młodym człowiekiem.