„Kupuj” AB
Mimo agresywnej konkurencji ALSO i erozji zysków, w nowym roku obrotowym AB poprawi wyniki - prognozuje DM BOŚ.
Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska podwyższył długoterminową rekomendację dla AB z "trzymaj" do "kupuj", obniżając jednocześnie cenę docelową do 30,50 zł za 1 akcję.
DM wyjaśnia zmianę nastawienia spadkiem ceny akcji AB i pojawieniem się wysokiego, dwucyfrowego potencjału wzrostu kursu. W chwili sporządzenia raportu (20 lipca) papiery spółki na giełdzie wyceniano na 18,40 zł.
Analitycy wskazują, że miniony okres nie był łatwy dla wrocławskiej spółki: IV kw. roku finansowego AB 2017/2018 (czyli II kw. 2018 r.) był kolejnym kwartałem erozji zysków.
"Oczekujemy w 2017/18 pogorszenia wyników finansowych AB w związku ze spadkiem tempa wzrostu przychodów, skutkującego osłabieniem pozytywnego efektu dźwigni operacyjnej, presją na marżę zysku brutto na sprzedaży wynikającą z agresywnej konkurencji (ALSO), która powiększa udział w polskim rynku oraz presją na niektóre pozycje kosztowe, głównie koszty pracy" – stwierdza raport DM BOŚ. AB poda wyniki za rok obrotowy we wrześniu.
Przychody grupy zdaniem analityków zmniejszyły się w II kw. 2018 r. o ok. 3 proc. Jako przyczyny wskazano: brak nowych przetargów publicznych, umocnienie pozycji rynkowej ALSO oraz osłabienie popytu. W mniejszym stopniu był natomiast widoczny pozytywny wpływ utrzymującej się słabości Action oraz odmrożenia inwestycji w sektorze MŚP.
DM BOŚ zakłada niższe zapotrzebowanie AB na kapitał obrotowy w związku ze spowolnieniem wzrostu sprzedaży oraz spadku wskaźnika długu netto do EBITDA na koniec 2017/18, do 2,7x w porównaniu z 2,9x w 2016/17.
Zdaniem DM BOŚ w roku 2017/2018 AB wypracowało 8,373 mld zł skonsolidowanych przychodów oraz 59,4 mln zł zysku netto. W roku 2016/2017 było to odpowiednio 8,278 mld zł oraz 67,8 mln zł.
W aktualnym roku obrotowym 2018/2019 analitycy spodziewają się jednak poprawy wyników grupy wobec minionego roku – do 9,085 mld zł przychodów oraz 63,5 mln zł zysku netto, czyli AB powinno poradzić sobie z presją ze strony konkurencji czy rosnących kosztów pracy.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.