Zainteresowanie internetowymi bonusami przekłada się na wzrost popularności serwisów grupowych zakupów. Według PBI w marcu 2011 r. najwięcej użytkowników spośród takich portali miał Groupon.pl – ponad 5 mln, następne w kolejności były Gruper.pl, Okazjoteka.pl i MyDeal.pl. 

Według agencji marketingowej Praktycy.com, rabaty online są wykorzystywane głównie przez klientów, dla których kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie jest cena, a nie lojalność wobec marki lub sprzedawcy.  Jeżeli sprzedawcy zależy, by kupony rabatowe spełniły swoją rolę należy kierować je do odpowiedniej grupy klientów – radzi Piotr Krawiec, zarządzający Praktycy.com. – Nabywcy kuponów online to przede wszystkim osoby zamożne, wykształcone i młode – do 45. roku życia.

Mimo szybkiego rozwoju serwisów oferujących kupony rabatowe ten segment e-commerce nadal ma spory potencjał:  Ponad połowa badanych (58 proc.) nigdy nie skorzystała z oferty w żadnym serwisie grupowych zakupów – zauważa Piotr Krawiec.