Kupony rabatowe przyciągają klientów
Co trzeci polski internauta odwiedza strony, na których można znaleźć oferty zakupów ze zniżką – wynika z danych Gemius MegaPanel. Łączna kwota udzielonych rabatów przekroczyła 300 mln zł.
Zainteresowanie internetowymi bonusami przekłada się na wzrost popularności serwisów grupowych zakupów. Według PBI w marcu 2011 r. najwięcej użytkowników spośród takich portali miał Groupon.pl – ponad 5 mln, następne w kolejności były Gruper.pl, Okazjoteka.pl i MyDeal.pl.
Według agencji marketingowej Praktycy.com, rabaty online są wykorzystywane głównie przez klientów, dla których kluczowym czynnikiem decydującym o zakupie jest cena, a nie lojalność wobec marki lub sprzedawcy. – Jeżeli sprzedawcy zależy, by kupony rabatowe spełniły swoją rolę należy kierować je do odpowiedniej grupy klientów – radzi Piotr Krawiec, zarządzający Praktycy.com. – Nabywcy kuponów online to przede wszystkim osoby zamożne, wykształcone i młode – do 45. roku życia.
Mimo szybkiego rozwoju serwisów oferujących kupony rabatowe ten segment e-commerce nadal ma spory potencjał: – Ponad połowa badanych (58 proc.) nigdy nie skorzystała z oferty w żadnym serwisie grupowych zakupów – zauważa Piotr Krawiec.
Podobne aktualności
Finmarket.pl – nowy serwis z e-zakupami
Portal Finmarket.pl umożliwia klientom dostęp do ponad 4,6 tys. sklepów różnych branż, w tym komputerowych, RTV, AGD, z telefonami.
Kupony rabatowe zastąpią porównywarki cen?
Serwisy kuponów rabatowych w e-handlu mają dużą szansę stać się alternatywą dla coraz droższych i mniej opłacalnych porównywarek cen – twierdzi GoDealla.
Allegro: 86 mln mobilnych odsłon
Internauci coraz częściej łączą się z siecią ze smartphone’ów i tabletów - wynika z danych Megapanel PBI/Gemius.