Kruger&Matz: 9,7 mln zł marży
Właściciel polskiej marki informuje o wynikach w 2016 r. i zdradza plany ekspansji.
Kruger&Matz, marka należąca do Lechpol Electronics, podaje iż w ub.r. zwiększyła przychody o 50 proc., do 45 mln zł. Cała spółka zakończyła natomiast rok na 10-procentowym plusie, co oznacza 145 mln zł obrotów.
Jak twierdzi Lechpol, marża na sprzedaży produktów Kruger&Matz wystrzeliła w minionym roku o 120 proc., do kwoty 9,7 mln zł.
Rosnąca sprzedaż jest związana z poszerzaniem portfolio. Rok temu 40 proc. sprzedaży Kruger&Matz generowały smartfony. W 2016 r. ten udział spadł do 27 proc. Pozycją numer 2 są obecnie telewizory. Polska marka weszła w ub.r. także na rynek laptopów.
Michał Leszek, twórca marki Kruger&Matz, przyznaje, że mimo dobrych wyników rok zaczął się kiepsko. Dopiero potem udało się wyjść na prostą.
„W pierwszej połowie roku borykaliśmy się z wyprzedażą starszych technologicznie i przynoszących straty produktów oraz likwidacją nierentownych części biznesu, co mocno wpływało na nasz wynik i możliwości inwestowania. Druga połowa roku to bardzo znaczące poszerzenie oferty w wielu kategoriach i intensywna praca nad poprawą naszych kanałów dystrybucji. Jesteśmy obecnie w momencie bardzo dużych inwestycji kapitałowych w prace nad nowymi produktami.” – informuje Michał Leszek.
Jeden z liderów firmy zapowiada wprowadzenie na rynek laptopów z wyższej półki cenowej i innych nowości. Lechpol planuje także rozwój za granicą. W 2016 r. nawiązał współpracę z Amazonem, zainwestował w powierzchnię magazynową i biurową w Rumunii, a także planuje w tym kraju rozwój sieci sprzedaży. W ub.r. rumuńska spółka Lechpolu wypracowała 25 mln zł przychodów i ponad 100-procentowy wzrost sprzedaży. Celem na 2017 r. jest rynek brytyjski.
Podobne aktualności
Malware w tabletach polskiej marki?
Niemiecki Urząd Bezpieczeństwa Informatycznego (BSI) oznajmił, iż tablet Krger&Matz typu Eagle 804 zawiera złośliwe oprogramowanie
Lechpol liczy na 160 mln zł przychodów
Właściciel marki Kruger&Matz oczekuje wypracowania 160 mln zł obrotu w 2016 r. Będzie rozwijać własną sieć detaliczną, planuje ekspansję za granicą.