Dział EMEAR Security Operations Center (SOC) będzie dostarczał klientom usługi Active Threat Analytics (ATA) związane z cyberbezpieczeństwem – od monitoringu i zarządzania, po kompleksową ochronę przed zagrożeniami.

Inżynierowie SOC odpowiedzialni są za szybkie wykrycie i odpowiedź na incydenty bezpieczeństwa, dzięki analizie ruchu w sieciach klientów, ocenie danych telemetrycznych i wykorzystaniu globalnej wiedzy o aktualnych zagrożeniach. Zapewniają ekspercki monitoring cyberzagrożeń oraz mogą zdalnie zarządzać infrastrukturą bezpieczeństwa klientów.

Jak podkreślał podczas uroczystości otwarcia Gaweł Mikołajczyk, dyrektor krakowskiego SOC, z usług mogą korzystać zarówno firmy, które mają swój dział bezpieczeństwa, ale potrzebują jego wzmocnienia, jak też te, które w pełni chcą skorzystać z outsourcingu w tym zakresie.

– U tej drugiej grupy klientów przejmujemy pełne zarządzanie infrastrukturą bezpieczeństwa. Planujemy cykl jej życia oraz sugerujemy dobór i prowadzimy konfigurowanie urządzeń, aby zabezpieczyć firmę przed rozpoznanymi już, jak też zupełnie nowymi zagrożeniami –
podkreślał Gaweł Mikołajczyk.

Cisco posiada obecnie na świecie trzy Security Operations Centers, zlokalizowane w Polsce, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Taka struktura pozwala na całodobowe świadczenie usług związanych z bezpieczeństwem IT w modelu „follow the sun”, czyli niezależnie od tego, w jakiej strefie czasowej zlokalizowani są klienci.

Całe centrum globalnych usług Cisco w Krakowie świadczy usługi wsparcia technicznego i biznesowego dla klientów, partnerów oraz pracowników Cisco. Obejmuje zakresem działania takie obszary jak konsulting i usługi techniczne, usługi chmurowe i zarządzane oraz usługi finansowe. Ośrodek koncentruje się na obsłudze klientów i partnerów z Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki oraz Rosji (region EMEAR). Obecnie zatrudnia ok. 1 tys. osób, z czego ponad 30 proc. to pracownicy pochodzący z 40 różnych krajów.