Krakowska firma weszła na rynek rumuński
W ciągu 5 lat chce zwiększyć udział sprzedaży zagranicznej do 50 proc.
To kolejny strategiczny kierunek ekspansji zagranicznej firmy.
Webcon, krakowski dostawca platformy low-code do automatyzacji i zarządzania procesami biznesowymi, rozszerzył swoją działalność na kolejny rynek.
W Rumunii firma planuje rozwijać się przede wszystkim dzięki współpracy z działającymi w tym kraju partnerami. Obok Ameryki Północnej i Niemiec, to kolejny strategiczny kierunek ekspansji zagranicznej Webcona.
Zgodnie z ideą wzrostu organicznego, krakowska firma nie przejęła żadnej rumuńskiej spółki. Obecnie w tym kraju ma 2 partnerów, którzy wdrożyli już platformę w ponad 20 firmach i organizacjach. Do końca 2023 r. spółka planuje podwoić liczbę klientów w regionie.
W 2022 r. Webcon prawie jedną czwartą przychodów osiągnął poza Polską. Zamierza zwiększyć ten udział do 50 proc. w ciągu najbliższych 5 lat.
Twierdzi, że z jego rozwiązania korzysta ponad 850 firm w 30 krajach, a rozwiązania firmy na świecie wdraża ponad 70 integratorów. W 2021 r. krakowski specjalista od low-code osiągnął 36,2 mln zł przychodów (wzrost o 35 proc. r/r), przy czym zanotował 60-proc. wzrost sprzedaży na licencjach w modelach subskrypcyjnych. Zysk netto poprawił się o 78 proc., do 9,3 mln zł.
„Pozycję na rynkach zagranicznych budujemy przede wszystkim dzięki rozwojowi sieci partnerskiej” – zapewnia Łukasz Wróbel, wiceprezes Webcona.
Gartner przewiduje, że do 2025 r. 75 proc. aplikacji biznesowych będzie wdrażanych z pomocą platform low-code.
Podobne aktualności
Webcon: nowy dyrektor sprzedaży
Piotr Dziurzyński wcześniej przez 20 lat pracował w Comarchu.
Polskie firmy nie wierzą w cyfryzację
Tylko 27 proc. zdigitalizowało wszystkie obszary swojej działalności.