Allegro ma chrapkę na jeszcze większy udział w rynku e-commerce B2B, która ocenia na ok. 340 mld zł (10 razy więcej niż rynek konsumencki). Razem z Marketplanet uruchamiają pilotażowy program, dzięki któremu sprzedawcy Allegro będą dostępni także na tej platformie, łączącej kupujących i sprzedawców B2B z różnych branż. Marketplanet podaje, że ma ponad 1,5 tys. klientów oraz ponad 170 tys. dostawców w ekosystemie.

Marketplanet zapewnia, że współpraca oznacza dostęp do największego katalogu towarów w Polsce, a jednocześnie do elektronicznej kontroli procesów zamówień, dokumentów i faktur.

Co druga firma kupuje na Allegro

„Niemal co druga polska firma dokonała co najmniej jednego zakupu na Allegro w ciągu ostatniego roku” – twierdzi Head of B2B Allegro, Piotr Truszkowski. Jak zapewnia, na platformie w obrocie są także profesjonalne rozwiązania.

Allegro ruszając z ekspansją także na rynek e-commerce B2B uruchomiło w ub.r. platformę do e-handlu dla przedsiębiorstw: Allegro Biznes, udostępniając także transakcje hurtowe i takie narzędzia jak odroczoną płatność, możliwość negocjacji cen i planowania terminów dostaw.

Kupujący w firmach mają nowe oczekiwania

Jak zauważa prezes Marketplanet Piotr Matysik, widać zmianę potrzeb osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach.

„Chcą przenosić swoje nawyki ze świata konsumenckiego także na poziom B2B. W codziennej pracy chcą kupować równie łatwo i w tak samo przystępny sposób, jak robią to na co dzień, jako osoby prywatne, równocześnie jednak dochowując wszelkich korporacyjnych zasad i regulacji, np. w kontekście przepływu dokumentacji czy fakturowania” – twierdzi prezes Marketplanet.