Kontrakt Allegro i Marketplanet
Allegro zamierza jeszcze bardziej zwiększyć zasięg na rynku e-commerce B2B.
Allegro chce wykorzystać to, że platforma jest coraz częściej miejscem zakupów firmowych.
Allegro ma chrapkę na jeszcze większy udział w rynku e-commerce B2B, która ocenia na ok. 340 mld zł (10 razy więcej niż rynek konsumencki). Razem z Marketplanet uruchamiają pilotażowy program, dzięki któremu sprzedawcy Allegro będą dostępni także na tej platformie, łączącej kupujących i sprzedawców B2B z różnych branż. Marketplanet podaje, że ma ponad 1,5 tys. klientów oraz ponad 170 tys. dostawców w ekosystemie.
Marketplanet zapewnia, że współpraca oznacza dostęp do największego katalogu towarów w Polsce, a jednocześnie do elektronicznej kontroli procesów zamówień, dokumentów i faktur.
Co druga firma kupuje na Allegro
„Niemal co druga polska firma dokonała co najmniej jednego zakupu na Allegro w ciągu ostatniego roku” – twierdzi Head of B2B Allegro, Piotr Truszkowski. Jak zapewnia, na platformie w obrocie są także profesjonalne rozwiązania.
Allegro ruszając z ekspansją także na rynek e-commerce B2B uruchomiło w ub.r. platformę do e-handlu dla przedsiębiorstw: Allegro Biznes, udostępniając także transakcje hurtowe i takie narzędzia jak odroczoną płatność, możliwość negocjacji cen i planowania terminów dostaw.
Kupujący w firmach mają nowe oczekiwania
Jak zauważa prezes Marketplanet Piotr Matysik, widać zmianę potrzeb osób odpowiedzialnych za zakupy w firmach.
„Chcą przenosić swoje nawyki ze świata konsumenckiego także na poziom B2B. W codziennej pracy chcą kupować równie łatwo i w tak samo przystępny sposób, jak robią to na co dzień, jako osoby prywatne, równocześnie jednak dochowując wszelkich korporacyjnych zasad i regulacji, np. w kontekście przepływu dokumentacji czy fakturowania” – twierdzi prezes Marketplanet.
Podobne aktualności
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.