Konsole – Sony popularniejsze niż Microsoft
Idealo sprawdziła, jakimi konsolami interesowali się internauci korzystający z porównywarki cen w 2014 r.

Kolejność ustalono na podstawie statystyk kliknięć na międzynarodowych stronach porównywarki. Najbardziej poszukiwana okazała się konsola Sony PlayStation 4 (69 proc. udziału w ruchu). Nowe urządzenie Microsoftu – Xbox One – miało dużo mniejsze wzięcie niż lider (9 proc.). Wyprzedziła ją nawet starsza PlayStation 3 (11 proc.). Dane potwierdzają statystyki z końca ub.r. – całkowita sprzedaż PS4 wyniosła 18,5 mln szt. a Xbox One – 11 mln.
Być może na zmianę udziałów wpłynie zmiana cen – Xbox One z Kinect była na początku, tj. w końcu 2013 r., wyraźnie droższa niż PS4 (ok. 2250 zł wobec ok. 1800 zł). Potem jednak taniała i w grudniu 2014 r. średnie ceny obu flagowych konsol według danych idealo zrównały się poziomie ok. 1,5 tys. zł.
Porównywarka cen sprawdziła także, jak zmienia się popyt na gry przeznaczone na nowe i starsze generacje konsol. Okazało się, że w przypadku Sony w grudniu 2014 r. większość poszukiwanych gier to były tytuły na PS4 (60 proc.), a reszta na PS3. W przypadku Microsoftu nadal większym zainteresowaniem cieszyły się gry na Xbox 360 (60 proc.) niż Xbox One (40 proc.).
Podobne aktualności
Koniec konsol do gier?
Urządzenia znikną z rynku - przewiduje przedstawiciel branży.
Ponad pół miliona złotych z pirackich gier
Krakowska policja zlikwidowała duży nielegalny biznes - zatrzymała członków grupy, którzy sprzedawali pirackie gry na dużym portalu aukcyjnym. W ciągu kilku miesięcy zarobili co najmniej 600 tys. zł.
Spada zainteresowanie laptopami, smartfony górą
W ciągu 5 lat zainteresowanie laptopami spadło trzykrotnie, a konsumenci przerzucili się na smartfony i tablety. Większa niż kilka lat temu jest popularność ultrabooków z obrotowym ekranem – wynika z danych porównywarki cen idealo.