Kolejność ustalono na podstawie statystyk kliknięć na międzynarodowych stronach porównywarki. Najbardziej poszukiwana okazała się konsola Sony PlayStation 4 (69 proc. udziału w ruchu). Nowe urządzenie Microsoftu – Xbox One – miało dużo mniejsze wzięcie niż lider (9 proc.). Wyprzedziła ją nawet starsza PlayStation 3 (11 proc.). Dane potwierdzają statystyki z końca ub.r. – całkowita sprzedaż PS4 wyniosła 18,5 mln szt. a Xbox One – 11 mln.

Być może na zmianę udziałów wpłynie zmiana cen – Xbox One z Kinect była na początku, tj. w końcu 2013 r., wyraźnie droższa niż PS4 (ok. 2250 zł wobec  ok. 1800 zł).  Potem jednak taniała i w grudniu 2014 r. średnie ceny obu flagowych konsol według danych idealo zrównały się poziomie ok. 1,5 tys. zł.

Porównywarka cen sprawdziła także, jak zmienia się popyt na gry przeznaczone na nowe i starsze generacje konsol. Okazało się, że w przypadku Sony w grudniu 2014 r. większość poszukiwanych gier to były tytuły na PS4 (60 proc.), a reszta na PS3. W przypadku Microsoftu nadal większym zainteresowaniem cieszyły się gry na Xbox 360 (60 proc.) niż Xbox One (40 proc.).