Z końcem marca br. zakończył działalność e-sklep Redcoon.pl, należący do grupy MediaMarktSaturn. Koncern wyjaśnia, że decyzja ta została podjęta po strategicznym zamknięciu marki w całej Europie (wcześniej zakończyły działalność e-sklepy Redcoon w innych krajach). W Polsce sieć koncentruje się na marce Media Markt.

„Sklep redcoon.pl był w portfolio MediaMarktSaturn Polska od 2016 roku i funkcjonował jako Pure Player. W ramach przyjętej strategii koncentracji na jednej silnej marce zarząd polskiej spółki zdecydował o zakończeniu działalności sklepu redcoon.pl. Zaprzestanie działalności handlowej nie wpływa na zobowiązania redcoon.pl.” – komunikuje MediaMarktSaturn Polska.

Znacznie większa rozpoznawalność marki Media Markt oraz efekty synergii wpłynęły na decyzję o rezygnacji ze sprzedaży poprzez Redcoon.pl – wynika z komentarza.

„MediaMarkt jest jedną z najsilniejszych marek pod względem rozpoznawalności. Dlatego zdecydowaliśmy skoncentrować się wyłącznie na rozwoju wszystkich kanałów tego brandu. Dzięki temu uzyskamy jeszcze lepszy efekt synergii, wykorzystując przy tym wszelkie możliwe punkty kontaktu z klientem. Stawiamy na zapewnienie naszym klientom różnorodnych, pozytywnych doświadczeń zakupowych, zarówno on-,  jak i offline. Takich możliwości nie daje oferta Pure Player." – przekonuje Alpay Güner, CEO MediaMarktSaturn Polska.

Zamknięcie Redcoon.pl zbiegło się z wejściem Media Markt na Allegro.