Serwis Nasza Klasa, ostatnio działający pod marką NK.pl, kończy działalność. Polski produkt nie wytrzymał konkurencji z Facebookiem i innymi globalnymi serwisami social media.

Popularny niegdyś serwis (w najlepszych czasach miał ok. 12 mln użytkowników) został założony w 2006 r. Od 2014 r. należał do koncernu medialnego Ringier Axel Springer Polska. Od 2012 r. Nasza Klasa traciła na popularności. W 2020 r. użytkowników było ok. 1 mln. Serwis skupił się na ofercie gier i usług online.

RASP zapewnił, że dane użytkowników Naszej Klasy zostaną trwale usunięte. Proces ich usuwania może jeszcze potrwać kilka miesięcy – poinformowała spółka według money.pl. Do wymazania są rekordy kilku milionów osób. Koncern deklaruje, że jest również otwarty na propozycje dotyczące marki Nasza Klasa.

W maju br. zapowiadając zamknięcie NK.pl poinformowano, że korzystający z dotychczas zakupionych i aktywnych usług płatnych serwisu (Eurogąbki, Goście, Goście Plus, Prezenty, Super Zdjęcie), mogą wystąpić o zwrot środków z niewykorzystanych aktywnych usług.

Twórca Naszej Klasy, Maciej Popowicz, rozkręcił w międzyczasie nowy biznes – założył studio gamingowe Ten Square Games, specjalizujące się w produkcjach mobilnych free-to-play. W I kw. 2021 r. spółka notowana od 3 lat na warszawskiej giełdzie wypracowała 174 mln zł przychodów. Osiąga je głównie za granicą. Kapitalizacja Ten Square Games wzrosła ok. 7-krotnie od 2018 r. Większościowy pakiet w Naszej Klasie Maciej Popowicz sprzedał w okresie świetności serwisu, w 2008 r.