Jeszcze przed wprowadzeniem na rynek pierwszego smartwatcha małe urządzenia okrzyknięto przyszłością rynku mobilnego. Jednak po okresie wzrostów sprzedaży i udanym wejściu do gry Apple’a, euforia przeradza się w zwątpienie. Lenovo zapowiedziało, że nie wypuści na rynek nowych smartwatchy (są oferowane pod marką Motoroli) do czasu premiery nowego systemu Android Wear 2.0 wiosną 2017 r. Koncern wyjaśnia, że rynek pokazuje „niewystarczającą dynamikę”. Jest to ocena dość wyważona, biorąc pod uwagę wyniki sprzedaży – w III kw. br. światowe dostawy inteligentnych zegarków spadły według IDC o 51,6 proc. rok do roku, do 2,7 mln szt. Dlatego także inni producenci weryfikują swoje plany związane z tym sprzętem.

Intel latem zrezygnował ze smartwatchy i prawdopodobnie zamknie dział odpowiedzialny za urządzenia noszone. Huawei i LG w tym roku również powstrzymały się od wprowadzenia do sprzedaży nowych modeli. Huawei na razie chce poczekać na rozwój nowej technologii, aby umożliwiła tworzenie mniejszych i wydajniejszych urządzeń. Zdaniem firmy przede wszystkim czas pracy zegarków na baterii wymaga wydłużenia. 

Także LG planuje póki co obserwować rynek. Firma wyjaśnia, że chce upewnić się, jakie cechy smartwatchy są najważniejsze dla klientów, zanim przygotuje nowe modele tego sprzętu.

Na razie nie wiadomo, jakie będą efekty obserwacji rynku przez wymienione firmy i czy zdecydują się one na ofertę nowych inteligentnych zegarków.