Konica Minolta przyznała, że została zaatakowana. Firma zapewniła, że atak „nie miał wpływu” na dział usług zarządzanych IT, All Covered. Nie zostały także udostępnione albo naruszone dane Konica Minolta – utrzymuje koncern w informacji dla amerykańskiego CRN-a.

Informacje o problemach pojawiły się w końcu lipca, gdy na blisko tydzień padła strona wsparcia. Niektóre urządzenia zaczęły wyświetlać komunikat o błędzie. Według Bleeping Computer producent został zaatakowany nowym szkodnikiem o nazwie RansomEXX. Hakerzy mieli zablokować dane i domagać się okupu. Nie potwierdzono, czy i jakie pliki zaszyfrowano i czy wykradziono informacje z firmy.

Konica Minolta jest kolejnym obiektem ataku ransomware. Wcześniej, w końcu czerwca br., Xerox został zaatakowany ransomware Maze. Grupa udostępniła dane, które miały dowodzić, że włamała się do systemów firmy. Na początku sierpnia Canon poinformował o ataku.

Ostatnie informacje dotyczące Konica Minolta zbiegły się z ogłoszeniem kolejnego przejęcia przez All Covered (jest to dywizja Konica Minolta Business Solutions), które kupiło specjalistę od bezpieczeństwa cyfrowego, spółkę Depth Security. Celem jest poszerzenie portfolio usług w tym obszarze. Depth Security dostarcza rozwiązania poprawiające widoczność zagrożeń w infrastrukturze i operacjach.