Na mocy umowy CSP z Microsoftem Konica Minolta wprowadziła do oferty Office 365 oraz platformę ECM 365 (Enterprise Content Management). Pomaga ona w zarządzaniu procesami w małych firmach (od 5 do 50 pracowników). Producent poszerza więc ofertę usług przede wszystkim dla klientów w MŚP.

Producent wyjaśnia, że dodał do swojego portfolio chmurowe usługi Microsoftu, bo przedsiębiorstwa dążą do obniżki kosztów i większej elastyczności w korzystaniu z rozwiązań. Chodzi o ich dostosowanie do bieżących potrzeb organizacji oraz do pracy z dowolnego miejsca. Przytacza dane Plantronics z 2017 r., według których 64 proc. zarządzających małymi firmami przyznaje , że elastyczne warunki i możliwość pracy zdalnej pozwoliły im zatrzymać pracowników. Do 2020 r. millenialsi (osoby w wieku 18-34 lat) będą stanowili już 50 proc. pracowników. Korzystanie przez MŚP z narzędzi chmurowych ma im pomóc utrzymania konkurencyjności i pozyskiwaniu specjalistów.

Dla Microsoftu zwiększenie sprzedaży usług chmurowych jest priorytetem w najbliższych latach. W ub.r. sprzedaż produktów komercyjnych Office 365 w ujęciu wartościowym wzrosła o 41 proc.