Concentrix, dostawca rozwiązań w obszarze customer experience (CX), rozszerza działalność w Polsce. Otwiera w Krakowie ośrodek, który stanie się europejskim centrum działu Software Solutions, zajmującego się rozwojem oprogramowania dla produktów i usług firmy.

Concentrix zamierza zatrudnić m.in. inżynierów, programistów, specjalistów od sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, chmury oraz Big Data. W najbliższych latach chce rozwinąć w Krakowie centrum R&D, które skupi się na budowaniu rozwiązań z wykorzystaniem AI, ML, technik rozpoznawania twarzy (FRT), programowania neurolingwistycznego (NLP), przetwarzania w chmurze i analityki dużych zbiorów danych. W stolicy Małopolski będą powstawać rozwiązania na potrzeby własne korporacji oraz dla klientów firmy na całym świecie.

W portfolio marki znajdują się projekty przeznaczone dla przedsiębiorstw działających w różnych branżach, od motoryzacyjnej przez energetyczną i finansową po e-commerce, retail oraz elektronikę użytkową.

Łukasz Jezierski jest od roku Head of Engineering, EMEA Software Solution Center w Concentrix. W branży jest od 18 lat. Wcześniej pracował m.in. w Ericssonie.

Concentrix działa od 1983 r. Obecnie zatrudnia łącznie ponad 300 tys. specjalistów w 40 krajach. W roku finansowym 2022, zakończonym 30 listopada ub.r., osiągnął 6,3 mld dol. przychodów (+13,2 proc. r/r) oraz 435 mln dol. zysku netto (+7,2 proc. r/r).