Nokia przedstawiła zaktualizowaną strategię rozwoju i odświeżoną identyfikację wizualną marki.

6 strategicznych obszarów

Nowa strategia Nokii koncentruje się na sześciu obszarach. Należy do nich wzrost udziału w rynku operatorskim i zwiększenie udziału klientów sektora przedsiębiorstw w obrotach firmy.

Kolejne filary to aktywne zarządzanie portfelem, wykorzystanie szans z sektorów spoza urządzeń mobilnych do monetyzacji własności intelektualnej firmy oraz dalsze inwestowanie w R&D.

Jako inne obszary nowej strategii wymieniono wdrożenie nowych modeli biznesowych (w tym rozwiązania jako usługa) i rozwój ESG.

Aby zrealizować te cele, Nokia według zapowiedzi wykorzystuje cztery kluczowe czynniki: inwestycje w zasoby ludzkie, w badania i rozwój, digitalizację własnych operacji i odświeżenie identyfikacji wizualnej marki.

Myślące i czujące sieci

Według Nokii sieci będą musiały ewoluować, aby sprostać wymaganiom ery metaverse.

Firma uważa, że wraz z coraz większym uzależnieniem od łączności, sieć stanie się podstawą wszystkiego co cyfrowe, a jej wydajność będzie równie istotna, co jej dostosowanie do potrzeb. Cechy tradycyjnych sieci będą musiały zostać zintegrowane z elastycznością i skalowalnością chmury.

„Widzimy przyszłość, w której sieci przekraczają granice łączenia ludzi i rzeczy. Są one adaptowalne, autonomiczne i wykorzystywane w miarę potrzeb. Są to sieci, które czują, myślą i działają oraz maksymalizują możliwości cyfryzacji” – komentuje nową strategię Pekka Lundmark, prezes i dyrektor generalny Nokii.

“Sieci, które czują, myślą i działają”, mają potencjał, aby umożliwić transformację cyfrową każdej branży – twierdzi Nokia.

Nowe logo Nokii

Segment przedsiębiorstw wzrósł o 55 proc.

Nokia pokazała ostatnio większe przychody i marże. W IV kw. 2022 r. sprzedaż wzrosła o 16 proc. r/r, do 7,45 mld euro. Infrastruktura sieciowa odnotowała wzrost o 14 proc. w stałej walucie. Z kolei sprzedaż w segmencie przedsiębiorstw przyspieszyła do +55 proc. r/r.

Porównywalna marża brutto na sprzedaży w IV kw. urosła o +340 pb r/r do 43,5 proc., a marża operacyjna o +130 pb do 15,5 proc.

Fiński koncern z optymizmem spogląda na aktualny rok. Spodziewa się w 2023 r. co najmniej takich przychodów w ub.r: od 24,9 do 26,5 mld euro (w 2022 r. 24,9 mld euro) i wyższej marży operacyjnej: 11,5 do 14 proc. (w 2022 r. 9,3 proc.).