Komputronik wszedł w swój nowy rok finansowy z zyskiem niższym niż rok wcześniej i sprzedażą na podobnym poziomie.

W II kw. 2022 r. (I kw. roku obrotowego 2022/23) zysk netto grupy Komputronik wyniósł 1,9 mln zł wobec 2,1 mln zł przed rokiem, przy przychodach 393,2 mln zł. Marża brutto spadła z 13,2 proc. do 12,1 proc.

Grupa skoncentrowała się na sprzedaży wybranych grup towarowych o najwyższej stopie zwrotu, rozwinęła ofertę usługową i poprawiła warunki zakupu u niektórych dostawców” – twierdzi w sprawozdaniu poznańska firma.

Wybrane wyniki finansowe grupy Komputronik w II kw. 2022 r. (I kw. roku obrotowego 2022/23) w tys. PLN

Źródło: Komputronik, sprawozdanie finansowe

Wzrosły koszty

Jednocześnie zarząd wskazuje na wzrost kosztów, zarówno zmiennych, skorelowanych z wolumenem sprzedaży, jak i stałych, związanych m.in. z zapewnieniem obsługi tej sprzedaży. Koszty sprzedaży w grupie wzrosły o ponad 8 proc. r/r. Spółka komunikuje, że nadal odczuwa silną presję płacową, zwiększono ponadto wydatki na reklamę i marketing.

Więcej usług i oprogramowania

O 30 proc. wzrosła sprzedaż usług i oprogramowania w grupie, do blisko 21 mln zł w II kw. Największą część obrotów osiągnięto tradycyjnie na sprzęcie IT i mobilnym (346 mln zł w II kw. 2022 r.), gdzie mimo większych przychodów niż w ub.r. zysk brutto na sprzedaży był niższy r/r, przy wyraźnie wyższych kosztach. W efekcie wynik na działalności tego głównego segmentu (6 mln zł) okazał się trzykrotnie mniejszy niż przed rokiem.

11 proc. marży Komputronik SA
W ujęciu jednostkowym Komputronik SA osiągnął sprzedaż 375 mln zł, nieco większą (o 0,3 proc.) niż przed rokiem. Dały o sobie znać wyższe koszty. Marża spadła z 12,3 proc. do blisko 11 proc., a zysk netto z 2,3 mln zł do 1,5 mln zł.