Megastore znajduje się w warszawskim Centrum Handlowym Jupiter. Jego powierzchnia wynosi 2 tys. m kw. Pierwsze wrażenie to większa ilość sprzętu w porównaniu ze zwykłym salonem. Nie ma zamkniętych regałów, klient może pobawić się praktycznie każdym urządzeniem. Asortyment według Komputronika obejmuje co najmniej 5 tys. unikalnych produktów, w cenach takich jak sklepie internetowym sieci. W głównej hali Megastore wydzielono strefy różnych marek, a po środku znajduje się najbardziej wyeksponowana specjalna ekspozycja. Oprócz tych dwóch części jest także strefa gier, w której można pobawić się grami i kupić nowości. Strefa będzie miała swojego animatora. Czwarty moduł to strefa wiedzy, gdzie będą odbywać się premiery produktów  i usług, prezentacje i szkolenia dotyczące zastosowań produktów, na czym według Wojciecha Buczkowskiego zależy dostawcom.

W projekt zaangażowali się producenci, m.in. Acer, Apple, Asus, Canon, Dell, HP, Intel, Lenovo, Microsoft, Samsung, Sony, Toshiba. Mają możliwość swobodnego kształtowania ekspozycji i doboru asortymentu, co według Komputronika wyróżnia Megastore od typowych sklepów komputerowych. Producenci partycypują także (na poziomie około jednej trzeciej) w kosztach utrzymania salonu. 

Załoga składa się z 60 osób, z tego 40 proc. to doradcy. Zostali przeszkoleni tak, by bardzo dobrze znali ofertę i rozwiązania co najmniej dwóch producentów.

Kolejną nowością jest sposób robienia zakupów. W Megastore nie ma klasycznej kasy, wózków ani koszyków. Klient wybiera towar z pomocą tabletu z odpowiednim oprogramowaniem (małe 7-calowe modele można wziąć z półek znajdujących się w sklepie i używać). Żeby dodać wybrany towar do wirtualnego koszyka, trzeba zeskanować jego kod QR kamerą tabletu (kod umieszczono przy opisach  poszczególnych modeli). Po zatwierdzeniu zawartości koszyka klient płaci. W Megastore można uregulować rachunek kartą, na raty albo we wpłatomacie, czyli stojącym w sklepie automacie (a dokładniej dwóch), do którego wpłaca się należność. Po zatwierdzeniu płatności klient odbiera towar w osobnej strefie i kończy wizytę. Kupujący nie niosą wybranego towaru z hali do kasy, jest on wydawany z magazynu. Sprzęt w sklepie to stała ekspozycja, co ma ograniczyć koszty.

Salon ma być także showroomem dla e-sklepu Komputronika (ze względu na szeroki asortyment i internetowe ceny). Do Megastore przylega magazyn o powierzchni 600 m kw., z którego klienci według zapewnień detalisty otrzymają towar zakupiony w Internecie w ciągu 2 godz. na terenie Warszawy. Dostarczaniem przesyłek zajmują się dwie firmy kurierskie. W sąsiedztwie Megastore jest także oddział Komputronik Biznes, który od 11 lat specjalizuje się w obsłudze instytucji oraz dużych i średnich firm z całego regionu. 

Koszt inwestycji wyniósł 2,4 mln zł. Detalista spodziewa się 40-50 mln zł przychodu rocznie z Megastore (czyli kilka razy więcej niż warszawskim salonie Komputronika w dobrej lokalizacji). 

Do czterech stref za kilka tygodni dojdzie Cyfrowy Dom.

 – Komputronik Megastore to nie tylko sklep – to centrum wiedzy, gier, promocji oraz premier nowych produktów, także z branży elektroniki użytkowej, cyfrowego domu i nowoczesnego gospodarstwa domowego. To miejsce, w którym klient będzie mógł zasięgnąć profesjonalnej porady bez konieczności poszukiwania doradców, dokonać zakupów za pomocą tabletu – niemal w taki sam sposób jak w Internecie. Megastore, w odróżnieniu od innych znanych elektromarketów, zaoferuje najlepsze ceny, rzetelne i dostępne doradztwo, a także pomoże rozwiązać problemy z użytkowaniem sprzętu i oprogramowania. Niewątpliwie przyszłość handlu należy właśnie do takich rozwiązań – powiedział Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika.