Grupa Komputronik zamknęła z zyskiem II kw. 2021 r. (I kw. roku obrachunkowego 2021/22). Zysk netto wyniósł 2,1 mln zł, przy sprzedaży 394 mln zł. W obu przypadkach wynik był wyższy o 35 proc. niż przed rokiem. Marża wzrosła do ponad 13 proc.

„Wszystkie kanały sprzedaży przekroczyły zakładane cele handlowe, a to kolejny taki kwartał. Jako spółka odzyskaliśmy zdolność do regularnego i trwałego generowania zysków. Jestem przekonany, że w kolejnych miesiącach dalej będziemy zwiększać udziały w rynku, zwłaszcza, że wchodzimy w najbardziej gorący okres sprzedażowy” – komentuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Grupy Komputronik.

Jednocześnie spółka przyznaje, że tak znaczny wzrost przychodów w ujęciu rok do roku wynika w dużej mierze z bardzo słabego II kw. 2020 r., który był równocześnie pierwszym kwartałem po wejściu w sanację.

Do wypracowania zysku przyczyniło się również mocne ograniczenie kosztów.

Wybrane wyniki finansowe grupy Komputronik w II kw. 2021 r. (tys. zł)

II kw. 2021II kw. 2020Różnica
Przychody ze sprzedaży394 252291 797+35%
Zysk brutto ze sprzedaży52 10835 716+46%
Marża na sprzedaży13,22%12,24%+0,98pp
Zysk z działalności operacyjnej6 1033 906+56%
Zysk netto dla akcjonariuszy2 0641 529+35%
Źródło: Komputronik, sprawozdanie finansowe

Większa aktywność w omnichannel

Komputronik zapowiada, że planuje wzmocnić swoją aktywność w modelu omnichannel. Dzięki temu liczy na zwiększenie obrotów.
Zapowiedziano również rozwój sprzedaży usług w kanale B2B. Grupa planuje w tym segmencie pozyskiwać nowe kontrakty i rozbudowywać portfolio klientów.

Stabilnie w sklepach

We wrześniu br. marka planuje także uruchomienie pierwszego salonu stacjonarnego po kompleksowym remodelingu. Niedawno informowano o otwarciu nowych sklepów.

Komputronik podaje także, że liczba klientów w sieci sklepów, zarówno usytuowanych od ulicy jak i w galeriach handlowych, ustabilizowała się od czasu majowego otwarcia po lockdownie. Zapewniono, że w wielu lokalizacjach firma obserwuje trend wzrostowy liczby klientów i liczy na większą frekwencję w końcu roku.

Rozwój usług

Komputronik zapowiada także, że zamierza nadal koncentrować się na rozwoju oferty usługowej. Na początku sierpnia br. Komputronik uruchomił dla klientów usługę helpdesk, która działa w trybie 365/7/24 z wykorzystaniem zdalnych kanałów komunikacji.

Komputronik zapowiada m.in. rozwój omnichannel i usług B2B.