Komputronik: „odzyskaliśmy zdolność do trwałego generowania zysków”
W II kw. 2021 r. grupa Komputronik osiągnęła ponad 2 mln zł zysku netto. Zapowiada, na czym zamierza się teraz skoncentrować.
„Wszystkie kanały sprzedaży przekroczyły zakładane cele” – zapewnia prezes.
Grupa Komputronik zamknęła z zyskiem II kw. 2021 r. (I kw. roku obrachunkowego 2021/22). Zysk netto wyniósł 2,1 mln zł, przy sprzedaży 394 mln zł. W obu przypadkach wynik był wyższy o 35 proc. niż przed rokiem. Marża wzrosła do ponad 13 proc.
„Wszystkie kanały sprzedaży przekroczyły zakładane cele handlowe, a to kolejny taki kwartał. Jako spółka odzyskaliśmy zdolność do regularnego i trwałego generowania zysków. Jestem przekonany, że w kolejnych miesiącach dalej będziemy zwiększać udziały w rynku, zwłaszcza, że wchodzimy w najbardziej gorący okres sprzedażowy” – komentuje Wojciech Buczkowski, prezes zarządu Grupy Komputronik.
Jednocześnie spółka przyznaje, że tak znaczny wzrost przychodów w ujęciu rok do roku wynika w dużej mierze z bardzo słabego II kw. 2020 r., który był równocześnie pierwszym kwartałem po wejściu w sanację.
Do wypracowania zysku przyczyniło się również mocne ograniczenie kosztów.
Wybrane wyniki finansowe grupy Komputronik w II kw. 2021 r. (tys. zł)
II kw. 2021 | II kw. 2020 | Różnica | |
Przychody ze sprzedaży | 394 252 | 291 797 | +35% |
Zysk brutto ze sprzedaży | 52 108 | 35 716 | +46% |
Marża na sprzedaży | 13,22% | 12,24% | +0,98pp |
Zysk z działalności operacyjnej | 6 103 | 3 906 | +56% |
Zysk netto dla akcjonariuszy | 2 064 | 1 529 | +35% |
Większa aktywność w omnichannel
Komputronik zapowiada, że planuje wzmocnić swoją aktywność w modelu omnichannel. Dzięki temu liczy na zwiększenie obrotów.
Zapowiedziano również rozwój sprzedaży usług w kanale B2B. Grupa planuje w tym segmencie pozyskiwać nowe kontrakty i rozbudowywać portfolio klientów.
Stabilnie w sklepach
We wrześniu br. marka planuje także uruchomienie pierwszego salonu stacjonarnego po kompleksowym remodelingu. Niedawno informowano o otwarciu nowych sklepów.
Komputronik podaje także, że liczba klientów w sieci sklepów, zarówno usytuowanych od ulicy jak i w galeriach handlowych, ustabilizowała się od czasu majowego otwarcia po lockdownie. Zapewniono, że w wielu lokalizacjach firma obserwuje trend wzrostowy liczby klientów i liczy na większą frekwencję w końcu roku.
Rozwój usług
Komputronik zapowiada także, że zamierza nadal koncentrować się na rozwoju oferty usługowej. Na początku sierpnia br. Komputronik uruchomił dla klientów usługę helpdesk, która działa w trybie 365/7/24 z wykorzystaniem zdalnych kanałów komunikacji.
Komputronik zapowiada m.in. rozwój omnichannel i usług B2B.
Podobne aktualności
Skarbówka odmówiła Komputronikowi
Mazowiecki US nie zgodził się na rejestrację umowy o utworzeniu podatkowej grupy kapitałowej.
Komputronik tworzy podatkową grupę kapitałową
Ułatwi i zoptymalizuje rozliczenia podatkowe - przewiduje spółka.