„Za trzy lata chcemy być rozpoznawani jako dostawca kompleksowych usług doradztwa, wsparcia w zakresie wykorzystania różnego rodzaju sprzętów czy systemów – ale również jako firma, dzięki której można zadbać o nieco starszy sprzęt” – mówi Wojciech Buczkowski, prezes Komputronika, dla serwisu eNewsroom.

„Z pewnością taka wizja jest związana z rozwojem e-commerce i cyfryzacją wszystkiego, co możemy zaoferować – tak, aby klienci mogli sięgnąć po pełną gamę produktów bez wychodzenia z domu ze wsparciem specjalistów z szerokiej sieci salonów w całej Polsce” – wyjaśnia szef spółki.

Jak informuje, rozwój oferty usług jest obecnie priorytetem.

„Planujemy zaoferować kompleksową opiekę nad cyfrowym światem – zarówno cyfrowym domem, jak i cyfrowym biurem naszych klientów. Kluczowa jest pomoc zdalnego informatyka czy też naprawy sprzętu na miejscu – również takiego, który nie podlega gwarancji. Nasza perspektywa za rok to z pewnością powrót do takiego poziomu sprzedaży, jaką mieliśmy przed pandemią” – mówi prezes dla eNewsroom. W roku pandemii, 2020/2021 (1 kwietnia 2020 r. – 31 marca 2021 r.), grupa Komputronik osiągnęła 1,47 mld zł przychodów ze sprzedaży.

Wśród usług oferowanych przez Komputronik jest m.in. konfiguracja i personalizacja sprzętu, serwis w sklepach i z dojazdem, naprawy pogwarancyjne, a ostatnio doszedł helpdesk.

W II kw. 2021 r. grupa Komputronik osiągnęła 394,3 mln zł przychodów ze sprzedaży. Zysk netto wyniósł 2,1 mln zł. Oba wyniki były wyższe o 35 proc. niż rok wcześniej.

Oprócz rozwoju usług (w tym usług B2B w ramach grupy) zapowiedziano m.in. zwiększenie aktywności w modelu omnichannel. Zapewniono również, że liczba klientów sieci sklepów ustabilizowała się po lockdownie, który zakończył się w maju br.