Na początek ajentami zastanie kilku dotychczasowych franczyzobiorców Komputronika. Zasadnicza zmiana polega na tym, że Komputronik pozostanie właścicielem towaru znajdującego się w sklepie, natomiast ajent w imieniu spółki zaoferuje go klientom sieci. Ajent będzie zarabiał na prowizji, uzależnionej od realizacji celów sprzedażowych. Zdaniem prezesa Wojciecha Buczkowskiego, nowy model współpracy jest korzystny dla obu stron.

– Ajent nie ponosi ryzyka związanego z zakupem towaru, szybką zmianą cen czy brakiem rotacji – wyjaśnia szef spółki – Dla nas istotna jest możliwość zwiększenia wyboru asortymentu w salonie, dostępnego dla klienta natychmiast. Zespół naszych analityków bezustannie śledzi tendencje popytowe w salonach własnych, te doświadczenia rozszerzymy o sprzedaż w punktach partnerskich. Możemy liczyć na wsparcie producentów, co zapewni stabilną rentowność sprzedaży.

Po przeprowadzeniu pilotażowego projektu, zebraniu spostrzeżeń oraz ocenie wyników biznesowych zarówno dla spółki jak i ajentów, Komputronik podejmie decyzję o poszerzeniu projektu i zaoferowaniu go większej liczbie partnerów.