W I poł. roku obrachunkowego (1 kwietnia – 30 września 2021 r.) Komputronik miał 1,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej, wobec 3,1 mln zł rok wcześniej. Grupa osiągnęła blisko 799 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 30,8 proc.).

Niższy niż w ub.r. wynik netto to głównie skutek wyższych w br. kosztów finansowych (wzrost z 1,3 mln zł do blisko 6 mln zł w br.). Wskaźniki rentowności na poziomie operacyjnym poprawiły się.

13,2 proc. marży

W I poł. roku wzrosła marżowość – marża brutto grupy zwiększyła się z 12 proc. do 13,2 proc., dzięki temu, że zysk brutto ze sprzedaży wyniósł 105,8 mln zł (+43,6 proc. r/r). EBITDA sięgnęła 19,4 mln zł (wobec 15,2 mln zł w tym samym okresie poprzedniego roku).

„Nasze wysiłki przynoszą dobre efekty – systematycznie zwiększamy obroty, zachowujemy dobrą rentowność i korzystamy ze sprzyjającej koniunktury na rynku, na którym działamy” – komentuje prezes Wojciech Buczkowski w liście do akcjonariuszy.

Optymalizacja kosztów dużym wyzwaniem

Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu w grupie wyniosły 88,2 mln zł, więcej o 24 proc. r/r, co przy przychodach większych o ponad 30 proc. oraz zysku ze sprzedaży o 43,6 proc. wskazuje na poprawę efektywności – ocenia zarząd.

“Grupa koncentruje się na optymalizacji kosztów prowadzonej działalności, co w obecnej sytuacji gospodarczej (wysoka inflacja) jest dużym wyzwaniem” – stwierdza prezes.

3,8 mln zł zysku spółki

W ujęciu jednostkowym zysk netto Komputronik SA w I poł. roku 2021/2022 wyniósł 3,8 mln zł wobec 5,8 mln zł rok wcześniej, przy przychodach 762,5 mln zł wobec 575 mln zł przed rokiem.

„Od wielu miesięcy generujemy zyski. To najlepszy dowód na to, że obrana przez nas strategia jest skuteczna” – utrzymuje Wojciech Buczkowski.

Jak dodaje, firma wykorzystuje dobrą koniunkturę, by wypracowywać zyski zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i w sieci.

„Obserwujemy systematyczne wzrosty zarówno ruchu w naszym sklepie internetowym, liczby klientów salonów stacjonarnych i wartości koszyka zamówień” – zapewnia szef poznańskiej grupy.

323 mln zł sprzedaży w listopadzie i grudniu

Szef grupy zapewnia, że bilans października i listopada br. również skłania do optymizmu. “Sprzedaż dalej dynamicznie rośnie – Komputronik SA w restrukturyzacji jednostkowo zanotował przychody ze sprzedaży we wspomnianych dwóch miesiącach na poziomie ponad 323 mln zł” – informuje (wobec 291 mln zł w analogicznym okresie ub.r.).

W drodze nowe projekty

„Jestem przekonany, że kolejne wyniki finansowe, obejmujące najbardziej gorący okres w handlu, czyli listopad-grudzień, będą również dużo lepsze od oczekiwanych. Widzimy dużą szansę na kontynuowanie tej passy i przygotowujemy kolejne rozwojowe projekty, które mam nadzieję, przełożą się na dalsze sukcesy w przyszłości” – komentuje Wojciech Buczkowski.

Jak restrukturyzuje się Komputronik

Jak komunikuje Komputronik w sprawozdaniu, w ostatnim roku przeprowadzono działania restrukturyzacyjne, polegające na:

zmniejszeniu liczby pracowników i współpracowników (także w ramach konsolidacji spółek w grupie),

zmniejszeniu liczby sklepów własnych, o te mogące w najbliższej przyszłości utracić rentowność,

redukcji kosztów najmu i pozostałych kosztów rzeczowych.

Dodatkowo Komputronik SA skoncentrował się na sprzedaży wybranych grup towarowych o najwyższej stopie zwrotu, rozwinął ofertę usługową i poprawił warunki zakupu u niektórych dostawców – informuje zarząd.